Loppis Entusiasten

Retro-zoo

Just nu pågår en bloggutmaning, att man ska visa vilka retrodjur man har hemma.
Här KRYLLAR det av djur. Nu vet jag inte om alla är "retro", man vet ju inte när alla är gjorda.

De allra flesta har jag nog haft med på bloggen, men här kommer de igen




Trähjortar, 50-, 60-tal



Mina elefanter som är gjorda i något material som liknar det som man gjorde ornamenten på ramar, krita?



Hundarna är kanske lite för nya för att vara retro, gjorda av GIA-85.
De är limmade på mitten för kassen gick sönder när jag köpte dem och de gick i 2 delar.



En omärkt lite större elefant, jag gissar att den är tysk.



Den handmålade lampan i Goebel-porslin.



Salt och peppar-fåglar, ryska. Importmärkt rådjur.



Lamphållaren i metall, som jag inte vet vad det ska vara för skärm till.



Inplastade djur från havet.



Pippifåglar, har ingen aning om hur gamla de är...



Åsnorna från Thomas Dam kan väl få vara med...



Den stora Colliehunden i gips kommer från min sambos föräldrahem.



En trä-örn köpt på Tradera.



Mina 5 ryska djur.



Tilgmans-björnarna



En plutteliten handgjord keramik-apa



En liten fjäril i jättefint porslin



Min stora, ståtliga trä-hjort,jag älskar den!



Den stora hemsnickrade trä-älgen från -74 som jag hade tänkt betsa, men har inte gjort det, är lite kluven hur jag ska göra...

 

Den handsnidade ugglan som var rätt skruttig, men min dotter betsade den i olika färger så att den blev fin. 

Det finns säkert djur som jag har glömt, men det räcker ändå va? :) 

Kommentarer

  • Astrid säger:

    Aha, vad roligt, hoppas du blir nöjd med dem. Jag var väldigt osäker på grejen på huvudet, men nu vet jag ju att ni klarar att fixa bort den om ni vill.

    Vilka härliga djur du har. Gillar hundarna mest.

    2012-05-18 | 10:06:44
    Bloggadress: http://astridshandarbeten.blogspot.se/
  • e säger:

    jag tänkte på den där lampan som du inte vet vad det ska vara för skärm. Jag undrar om det kan vara en sån där skärm som är som en solfjäder typ. Går säkert att pilla ihop något sådan själv.

    2012-05-18 | 17:28:24
  • Carina - teckningsbloggen säger:

    Åh, björnarna var fantastiskt söta! Dom gillade jag bäst bland alla fina djur :)

    2012-05-18 | 21:24:40
    Bloggadress: http://mittcorazon.blogg.se/
  • Jessica säger:

    Dam-åsnorna...har aldrig sett såna förut. Vilka sötingar!

    Fjärilen är helt underbar. Sommarkänsla!!

    2012-05-18 | 22:31:10
    Bloggadress: http://retrolyckan.blogg.se/
  • Lisette säger:

    Tack så mycket, ja den passade bra in i badrummet men vad hålet är bra för vet jag inte :(

    Gud vad mycket djur du har, och jag håller med dig din trä-hjort är jättevacker :)

    2012-05-18 | 22:47:07
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se/
  • RETROknoppen säger:

    Åh,vad kul med en rejäl djur-kavalkad! Om jag väljer så är dina havs-prydnader super-retro! Men det kan bero att jag har en stämpel,kapsylöppnare och termometer i samma stuk :)

    Och din trio Tilgmans-björmar är verkligen personliga!

    2012-05-20 | 22:39:12
    Bloggadress: http://www.retroknoppen.com

Kommentera inlägget här: