Loppis Entusiasten

Dagens...

...loppisbesök.
 
Idag var det loppis på 2 ställen, En hjälpande Hand och Loppis i Elsbodahuset.
Sist valde jag Elsbodahuset först, då var det bara 2 bord med skräp där,
så idag tog jag En Hjälpande Hand först.
 
Där hittade jag dock inte mycket, men...
...en stor kruka/vas i klarglas som faktiskt såg ut att vara gammal och handgjord. 20:-
Jag tror jag ska använda den till orkidekruka.
 
Lite svårt att fota, men 2 badlakan i nyskick och 4 handdukar, lite varierat använda.
Det ser ut som en del var jätteblekta, men det var en annan färgställning på dessa.
Den här kvaliten är nästan outslitliga, och så blir det perfekta kökshanddukar,
för det är precis rätt färg till min tegeltapet i köket.
 
Sedan iväg till Elsbodahuset. Där shoppade jag loss en hel del...
En 3 kilo tung, stor lampfot. Denna kommer att läggas ut på Tradera för selmatävlingen.
Tacksam om någon skulle veta något om denna. 50:-
 
såå synd att det var en tunn men lång spricka i denna snygga kruka.
Undrar om det går att laga på något vis?
Sprickan så hårfin så det går ju inte att få in något lim. 1:-
 
En stor kruka, "ensi" handmålad, inte så gammal tror jag, men snygg ändå.
Läcker "påborstad" lasyr. 20:-
 
En lite mindre vas från Gustavsberg "300", djupstämplad. 25:- (till selmatävlingen tror jag)
 
5 stycken mindre knivar med med plasthandtag, 10:-
Tänkte först lägga ut dem på Tradera, men äsch,
tar dem till mitt loppis istället. Söta i alla fall.
Ett oanvänt gammalt Kinachack. Synd att det inte fanns någon kartong till. 20:-
Kan det vara någon mening att lägga ut på Tradera tro?
 
En ganska stor skål i björk-rot för 5:-
De ser tråkiga ut när de inte har någon yt-behandling,
men jag ska visa efter bild sedan :)
(undrar hur många träskålar jag har egentligen?)
 
Det här blev dagens DYRA.
150:- fick jag punga ut med för denna kaffekvarn,
men jag tyckte den var i ovanligt fin modell.
Den är väldigt lortig, sånt där sot som fanns förr i köken när det eldades.
Sambon tyckte att vi absolut inte skulle göra rent den, att det var snygg patina,
men jag vet inte riktigt om jag vill ha den så lortig.
Hur skulle ni ha gjort?
 
Det var allt för idag, ha en kul lördag!
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Gud vad roligt att du har den tallriken, den är så himla fin :) hade helt klart köpt den om ditt loppis inte varit så långt bort :( Jag älskar lampfoten den var jättesnygg hoppas den går bra på tradera!! Tyckte precis som du att kaffekvarnen var värd pengarna, var en ovanligt vacker modell. Förresten såg en sådan där Tillman? björn idag som du samlar på, fast den var ensam och stod på alla fyra dock kostade den 175 kr så kändes inte som ett fynd precis, men håller ögonen öppna ifall fler dyker upp :) kram

    Svar: Tilgmansbjörnarna ligger i pris normalt sett ca 50:- för en liten upp till ca 400:- för de största (ca 20 cm långa) om man räknar Traderapriser. På loppis kan man fynda bättre. Det finns alla möjliga olika modeller på dem, och också andra djus t.ex apor, alla är faktiskt inte så fina heller (eller så är det jag som är kinkig :D)
    Loppis Entusiasten

    2012-11-17 | 14:39:24
    Bloggadress: http://Vintagerose.webblogg.se
  • lybtar säger:

    Kinaschacket väger minnen från barndommen. Vet inte om folk är intreserade av det så jag kan inte hjälpa dig med var du skall sälja det.
    Besticken i de fina färgerna tycker jag var mycket roliga. Vore skoj att ha ett gäng sådana.

    Svar: En kille kom in på mitt loppis och köpte spelet för 30:- idag, så 10:- i vinst :)Jag lade undan de söta besticken hemma, kanske man kan få tag i fler, jag gissar att det saknas kanske en rosa.
    Loppis Entusiasten

    2012-11-18 | 15:21:57
  • Sara och Otto säger:

    Nej! Rengör den absolut inte. Tycker om när prylar har historia.

    2012-11-18 | 17:15:56
    Bloggadress: http://sssam.blogg.se
  • Elisabeth säger:

    Lampfoten är jättesnygg! Den ser ut att platsa hos
    Bukowskis Market! Du borde få några hundralappar
    för den!
    Beträffande kaffekvarnen så skulle nog jag ge den en
    snabbdusch med såpa och vatten för att få bort fett
    och damm!

    Svar: Jag lade ut lampfoten på Tradera idag, får se om någon är intresserad :)Nu står det lite 50/50 lika, om kaffekvarnen ska tvättas eller inte, jag skulle nog vilja rengöra, sambon tycker, inte :D
    Loppis Entusiasten

    2012-11-19 | 21:19:53
  • Gillar loppis säger:

    Sen kommentar men ändå;) jag håller med din man om att inte putsa på kaffekvarnen, den är fin.
    Jag hoppas du har en bra ställe med passande miljö att placera den i, jag har en själv som jag är supernöjd med men inte helt i trä som din tyvärr.

    Svar: Ja, vi lät kvarnen vara som den är, oputsad :)
    Loppis Entusiasten

    2014-04-07 | 06:19:30
    Bloggadress: http://enklafynd.se

Kommentera inlägget här: