Loppis Entusiasten

En nackdel

Det finns en nackdel med att vara en loppisfanatiker.
Jo, faktiskt.
 
Det är att man blir så fruktansvärt bortskämd med att allt ska vara så billigt!
 
Jag behövde en enkel men robust liten krok till min dotters rum.
Någon på loppis hade jag inte hittat, så det blev byggvaruhandeln.
99:- kostade den.
Nu är ju inte ortens byggvaruhandel direkt kända för att ha "bra" priser,
men man kan ju inte åka in till stan för en liten krok heller.
 
Vad kan man få för samma pengar på loppis?
 
...t.ex en stor ståtlig trähjort...
 
...eller en signerad konstglasskål...
 
...eller en galonklädd pall +en verktygslåda + en gammal cacao-burk.
 
Jag förtår mig inte på människor som inte gillar att gå på loppis :D

Kommentarer

  • Tanten på auktion säger:

    Håller med dej precis. Mycket konstigt att inte alla gillar loppis. Man blir lätt snål när man går i vanliga affärer, man har blivit så otroligt bortskämd med att få mycket för pengarna, när man köper begagnat

    2012-11-08 | 13:06:43
    Bloggadress: http://tantenpaauktion.blogspot.se/
  • FruW säger:

    Visst är det jobbigt när nya, speciellt småprylar, kostar så mycket! Jag blir supersnål :) på gott och ont. Men jag älskar loppisar, har man inte bråttom kan man få tag på det mesta.

    2012-11-17 | 08:31:32
    Bloggadress: http://www.husmorsvardagligating.blogspot.se

Kommentera inlägget här: