Loppis Entusiasten

SITTING BULL I ULL

Tavlan med Sitting Bull som min dotter tovade i ull,
har legat ett bra tag och väntat på att få en ram.
 
Jag fick en riktigt kraftig gammal ram av en kompis.
Den var egentligen ca 15 cm längre så vi kapade av den till rätt storlek.
 
...sedan tvättade jag bort gulfärgen.
Jo, faktiskt, sådan här matt guldfärg som gamla  ramar brukar vara målade med,
går ofta praktiskt taget att spola bort med duschen, lossnar jättelätt!
Ingen slipning behövdes.
Den blev nu i stort sett trären. (urdåligt foto)
 
Nu ville jag inte göra ramen "snygg", utan snarare gammal och sliten,
så jag varvade lite med svart och vit vattenbaserad skolbets,
torkade av och slipade fram lite slitage.
 
Lite som "shabby chic"...fast tvärtom...eller nåt :)
Ullen tråcklades fast på ett svart tygstycke, sedan sattes tygstycket fast på en skiva.
 
Ha en trevlig Allhelgona!
 

Kommentarer

  • Lisette säger:

    Wow hon är verkligen duktig!! Blev ju jättesnyggt med ramen :D IRA burkarna är så fina, men ofta allt för dyra. Jag är så glad att jag hittade lite tyger för ett fyndpris! :)

    2012-11-03 | 23:47:24
    Bloggadress: http://Vintagerose.webblogg.se
  • Anta S säger:

    Så snyggt det blev! Din dotter är en konstnär. Precis som sin mamma.

    Svar: Tack Anta :)
    Loppis Entusiasten

    2012-11-04 | 11:49:52
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Elisabeth säger:

    Jättefin tavla! Tack för "ramtipset"!

    2012-11-04 | 18:31:30

Kommentera inlägget här: