Loppis Entusiasten

Tilgmansbjörnar

Eftersom det har blivit några nytillskott i min lilla samling med Tilgmansbjörnar,
så passade jag på att fota dem idag när det var lite sol ute :)
 
Favoriterna är nog "baddarna" i bakgrunden, den stående är ca 20 cm lång.
 
Jag kan inte så mycket om Tilgmans Keramik, mer än att firman fanns mellan 1948-1975.
Paul Harald "Harry" Tilgman avled 1974.
Hans hustru hade någon verksamhet, "Marianne Tilgman Keramik" från 1987
fram till mitten på 90-talet, men jag vet inget mer om detta

Kommentarer

  • lybtar säger:

    Men oj så många björnar du har.
    Vilken fin samling.

    Svar: Tack :) Det började som det brukar med samlingar...jag hittade en ganska stor (den med 2 tillsammans) för 30:- på loppis!,sedan var man fast :)
    Loppis Entusiasten

    2012-11-12 | 11:11:20
  • Lisette säger:

    Wow vad många du har nu :) jättefina!!!

    2012-11-12 | 17:09:28
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se

Kommentera inlägget här: