Loppis Entusiasten

I stället för TV

Jag hittade en bra sida på internet ikväll.
 
Så nu har jag suttit och tittat på stämplar så ögonen går i kors.
Jag hittade inte det jag egentligen letade efter,
men jag fick reda på lite annat kul i stället.
 
Stämpeln på min fina gamla mjölbytta av Villeroy & Boch, Dresden,
användes mellan 1874-1909
 
 
Den vackra Nefertiti från Goebel är gjord 1957
 
Den här lampfoten är också Goebel, gjord 1972, men sedan har någon handmålat den 1987.
 
Den lilla fjärilen kommer från Karl Ens Porzellansfabrik, gjord 1910.
Det hade jag aldrig trott.
 
Ibland gillar jag google extra mycket :)
 
 
 

Kommentarer

  • Gunnel säger:

    Ja hur kunde vi klara oss utan google. Det är nästan det bästa med datorn.

    Din Nefertiti är jättefin.

    2012-10-23 | 11:12:50
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com

Kommentera inlägget här: