Loppis Entusiasten

Konstiga regler

Vi bor i en liten bostadsrättsförening där man känner igen alla grannar.
Inne på gården har vi förhyrda parkeringsplatser utanför mitt köksfönster.
 
Givetvis var det konstigt tyckte jag när det idag svängde in en bil,
som såg ut att ha hämtats direkt från bilskroten och ställde sig på en av grannarnas parkeringsplats.
Ur klev en kille, som också såg ut att bo på tippen, och vandrade iväg.
Jag brukar INTE vara skraj av mig, men i det här fallet vågade jag faktiskt inte säga till honom,
missbrukare kan jag faktiskt vara lite rädd för, och i det här fallet verkade det vara en sådan.
 
Jag ringde bilregistret och fick reda på att bilen hörde hemma i vår kommun,
men var oskattad, obesiktad och hade körförbud.
 
Jaha, det blev till att ringa och tipsa polisen.
Jag undrade om han nu hade "dumpat" bilen här, vad skulle vi göra då?
 
Svar:
polisen kan inte göra något,
det är privat mark, så det får bostadsrättsföreningen ta hand om,
men tack i alla fall för tipset!
 
Bilen försvann efter ett tag.
 
Var det tur att vi blev av med dem?
 
Visst,
men missbrukare sitter och rattar runt i skrotbilar utan att polisen gör något.
Jag menar, det hade väl bara varit att de gömt sig runt husknuten och tagit honom,
när han började köra iväg med bilen.
 
Men vad vet jag, en medelsvensson som tycker vissa saker.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: