Loppis Entusiasten

Tallrikar för hela slanten

Det blev inte så mycket loppis-shopping den här helgen.
 
Tallrikar.
3 stycken mattallrikar Biltons "ironstone" Staffordshire för 5:- styck.
Till mamma för det är hennes vardags-servis från 70-talet.
Det är de starkaste tallrikar jag har varit med om
 
En fin ensam djup tallrik från Rörstrand med gulddekor utan servis-namn,
jag gissar på 50-tal, helt i nyskick, 20:-
 
3 stycken Rörstrands Marie, 20:- styck.
 
Eftersom jag ännu inte har gett upp den där "selma"tävlingen,
(ligger faktiskt på 10:- plus nu när det gått över en månad :D),
så tänkte jag försöka med en av dessa om jag kan gå någon krona i vinst.
 
Jag besökte också Klädbytardagarna i Berg,
mest för att se om det fanns några roliga gamla dockor där,
men jag kom rätt sent, så jag hittade bara en modern docka för 10:-,
som jag fick köa i minst en halvtimme för :) 
 

Kommentarer

  • lybtar säger:

    Man kan väl aldrig ha för många tallrikar eller??

    2012-10-09 | 16:45:50

Kommentera inlägget här: