Loppis Entusiasten

loppis-shoppat idag

Det blev ett lite snabbare loppisbesök idag eftersom vi hade städdag i föreningen,
jag kände att jag inte kunde gå och strosa hur länge som helst på loppis.
 
En fin kopp från rörstrand för 10:- nummer 642
Jag vet ingenting om koppen, men med den här tänkte jag göra det 3:e och SISTA försöket i
retrotävlingen där man ska försöka få en "selma" att växa genom att köpa/sälja grejer.
(Min barntallrik och plåtburken ville ingen ha)
 
En fin IRA-burk för 30:-, bra pris :)
 
En kanna/vas "handdrejad" Bo fajans 25:-
 
Det var allt jag handlade denna lördag.
 

Kommentarer

  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    IRA-burken är ju en solklar favorit i min värld. Underbara rosor! :) Koppen var också riktigt söt :)

    Svar: Ja, burken var stor och fin, jag blev glad för den. Kaffekoppen tror jag inte hör till fatet, efter flera timmars letande på google, det var lite synd.
    Loppis Entusiasten

    2012-09-29 | 21:11:29
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Marlene säger:

    Vilken fin header du fått! Är det din dotter som hjälp dig? Jättefin är den.
    Kram

    Svar: Tack Marlene! Jo, det är dottern som hjälpt mig :)
    Loppis Entusiasten

    2012-09-30 | 00:12:16
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com
  • Lisette säger:

    Fina fynd!! :) IRA burken var underbar och vilket klipp! Lite avundsjuk där faktiskt ;) Ha en fin helg, kram!

    Svar: Tack, Lisette, Ha en bra söndag du också!
    Loppis Entusiasten

    2012-09-30 | 10:08:51
    Bloggadress: http://Vintagerose.webblogg.se
  • Rose-Marie säger:

    Allt är så fint, som du fyndar, men burken är ju lite extra.

    Svar: Ja, burken var fin, jag tror att jag ska ha den till lite sybehör, lite gammaldags sådär :)
    Loppis Entusiasten

    2012-10-01 | 14:14:12
  • Lybtar säger:

    men att ingen ville ha barntallrikarna. Det trodde jag ju...
    Koppen har jag aldrig sett. Är den också stämplad med Rörstrand?

    Svar: Nej, koppen har tyvärr ingen stämpel alls. Jag har googlat på alla möjliga porslinsmärken, men hittar inte något som ens är i närheten. Jag tror nog inte att den är rörstrand, lite fel form?
    Loppis Entusiasten

    2012-10-01 | 19:08:57
  • indianmarknad.se säger:

    Snygga!

    2012-10-05 | 15:00:31
    Bloggadress: http://indianmarknad.se
  • RETROknoppen säger:

    Nu har jag varit in och tittat! Vi får väl vara glada att vi har Rörstrandskoppar - jag tycker att den är fin! Till skillnad har du i allafall ett fat till din tekopp. Undra om jag någonsin kan hitta fatet,,,

    Svar: Vi får hålla utkik efter gula rörstrandfat :)
    Loppis Entusiasten

    2013-01-05 | 01:19:13
    Bloggadress: http://www.retroknoppen.com

Kommentera inlägget här: