Loppis Entusiasten

tokhandlat idag

Som retro-fanatiker är jag med i retro- grupp på facebook.
Just idag startar där en tävling. Den går ut på att man ska handla något för 20:-, sälja den något dyrare och sedan köpa något för den slanten, sälja den o.s.v. Sedan ska vi se vem som tjänat mest på 20:an den först januari 2013.
Givetvis kunde jag inte låta bli att vara med trots att jag aldrig sålt något på Tradera.
Hur som helst  är detta största anledningen till att jag har "tokhandlat" idag.
Jag vet ännu inte vilken av sakerna jag ska tävla med, måste googla lite och hoppas att någon kanske kan komma med tips vad som kan ge mest pengar :) Här kommer ett låångt inlägg med dagens fynd:

Först ut, En hjälpande Hand:
Ett lila glas med slipad gravyr 10:-,
"Kan inte du tala" i porslin 20:-,
och en gammal fyrkantig kruka märkt 1506 WEKARA IMPORT, 20:- KANSKE TILL TÄVLING?
 

På väg hem hittade jag ett till öppet loppis "trädgårdsgatan 15" Fina fynd där:
Ranka ugnsform 15:- 
Ranka temuggar 5:- styck (5 stycken) KANSKE TILL TÄVLINGEN?
25 stycken barn-näsdukar från 50-talet för 2:- styck! Två av dem märkta "Mabel Lucie Attrell"
Nästan alla i väldigt fint skick ( 3 av dem var inget att ha) och alla olika! TILL TÄVLING KANSKE?
Rosa Ljungkruka 10:-
 
Till sist åkte vi till Missionshuset i Haga, alldeles utanför samhället här

Tre temuggar GEFLE AURORA, nästan nyskick! Om man känner runt kanten kan man känna något lite lasyr-släpp bara, 20:- KANSKE TILL TÄVLING?

Två små sköldpaddor märkta WADE made in england 5:-styck

BAY vasen 10:-, Den större tyska vasen 10:-

PLastfat för 5:- styck, jag vet inte om de är gamla eller nya
Den turkos/blå vasen är märkt DECO MADE IN SWEDEN 5026 HÄLSINGBORG 20:-. TILL TÄVLING KANSKE?
Glassvan från Ronneby 10:-, den ska jag ha i mitt skåp :)

TVå tyska väggvaser, den ena BAY och den andra "315 Germany" 10:- styck
Den lilla keramikflickan passar med mina andra keramikbarn 10:-

En boumerang i teak märkt "16" i en ring, 10:- Inte vet jag om det är något att ha egentligen :)
 
sist ut, 2 gamla burkar:
den lilla  "fossil" 10:-
och den stora 20:-, den var ganska ful och fläckig inuti, men fin utanpå (KANSKE NÅGOT FÖR TÄVLINGEN?)
 
Och nu, nu har jag lite att diska om ni ursäktar :)
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lisette säger:

    Jättefina fynd och vilken rolig tävling! Jag tror den storka burken kan gå jättebra! :) trevlig helg!

    Svar: Ja, jag har kollat lite på nätet ikväll och det lutar nog åt den stora plåtburken. Nu måste jag bara "våga" bli säljare på tradera också :) Trevlig helg på dig med!
    Loppis Entusiasten

    2012-09-01 | 21:27:54
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se
  • Rose-Marie säger:

    Grattis än en gång för många fina fynd!
    Jag gissar också på burken, men man ska aldrig säga aldrig. Det man tror är minst värt, kan bli dyrt.
    Nu är det bara att köra, inte så svårt som man kan tro att sälja där.

    2012-09-02 | 10:25:19
  • Marlene säger:

    Någon av serviserna kanske. Ska bli roligt att följa dig hur det går i tävlingen.

    2012-09-03 | 01:56:41
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com
  • Karoline säger:

    Wow vad många fina fynd !!! Gillar hunden och pojken, min mamma köpte precis en sådan på myrorna =)

    Kram Karoline

    2012-09-10 | 08:41:47
    Bloggadress: http://karolinezier.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: