Loppis Entusiasten

En helg utan loppis!?

Ja, så blev det,
för den här helgen åkte jag iväg till Oxelösund på en träff i Barbieringen,
som är en förening för vuxna samlare av gamla Barbie.
Det är inte ofta jag kan åka på dyligt,
men eftersom jag var barnledig så passade jag på.
Det var egentligen årsmöte,
men det som lockar är ju förstås köp/sälj som också hör till :)
 
Lite synd att jag glömde kameran hemma,
för det fanns mycket fina gamla Barbies där vi var.
 
Dessa dockorna inhandlades till min lilla samling,
så jag blev inte helt utan begagnat-köp i helgen :)
 
Den till vänster är Barbie # 6
 
Den till höger är "Miss Amerika" mitten av 70-talet,
hon har vad som kallas "Quick curl", det är ståltrådar iblandat i håret,
som skall göra att det lätt går att fixa frisyrer men,
jag tycker nästan att det är tvärtom, de är svårare,
den här ska jag väl pyssla lite med sedan, tror att hon ska få en svart hatt :)
 
Jag fick en lapp om en utställning,
som jag kan passa på att vidarebefodra ifall någon bor i närheten,
och är intresserad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Nostalgi! Minns min första barbie som jag måste ha fått på -60 talet. Hon såg ut som den till vänster på din första bild. Om jag inte minns helt fel så fick jag senare ett utbytbart huvud till kroppen så barbiedockan blev mer "modern". För många år sedan gav jag bort alla mina barbiesaker till vår guddotter. Måste fråga henne om hon har dem kvar.
    Ha en jättefin vecka Helena!

    Svar: Tänk vad roligt det skulle vara om dina saker fanns kvar. Min lillasyster fick allt, sedan försvann en del, men lite finns kvar, det är kul. På 60-talet hade de en "drive", man fick lämna in sin gamla Barbie i utbyte mot en modernare, fick väl lägga en slant emellan förstås, sedan skickades de gamla till välgörande ändamål, det var säkert det som hände med din! Ha en trevlig vecka du med!
    Loppis Entusiasten

    2013-04-22 | 16:01:42
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • lybtar säger:

    Men va?! Ingen loppis??

    :)

    2013-04-22 | 19:15:44
    Bloggadress: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
  • Rose-Marie säger:

    Grattis till fina Barbieköp!

    2013-04-23 | 13:58:34

Kommentera inlägget här: