Loppis Entusiasten

ett lyckat misstag

(Barbien på bilden har inget med inlägget att göra men hon fick vara med ändå:)
 
Jo såhär,
Idag var jag med och budade på Tradera på en rätt åtråvärd sak i "Barbiesamlar-kretsar".
Jag hade bestämt mig för att vara med upp till ca 575:-
Finurlig förstås, så väntade jag till slutminuten med att lägga bud.
I ivern att hinna buda innan auktionen gick ut,
knappade jag fel på tangenterna, och skev 5075:- istället!!!
När jag såg siffran tänkte jag -MEN GUD, VAD HAR JAG SKRIVIT?!
Nu gick det väldigt bra, för jag hade inte fått det vinnande budet annars,
för det slutade på 589:-
 
Det hade ju också kunnat blivit en väldigt dyr historia om någon annan hade lagt ett skyhögt bud,
då hade man fått stå sitt kast. Ibland ska man ha tur :)
 
Jag kände att jag måste berätta den här "missen",
kolla noga vad ni knappar in för siffror i auktionerna :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Flak säger:

    Usch vilken pulshöjare..jaså du kör oxå med sista sekundenbud=)
    Lyckad affär och grattis!!

    Svar: ja, du må tro att jag hade puls! :)
    Loppis Entusiasten

    2013-04-13 | 22:39:09
  • Ida säger:

    oj! haha vilken historia!

    2013-04-13 | 23:03:17
    Bloggadress: http://hejaida.com
  • Anta Snaque säger:

    I vissa sammanhang blir det extra spännande när man slinter på tangenterna...
    Tur att det slutade lyckligt!

    2013-04-14 | 00:00:34
    Bloggadress: http://www.antasnaque.blogspot.com
  • Inger säger:

    Grattis! Kul att du fick böckerna! Vi ses på lördag!

    Svar: :D Ja, vi ses!
    Loppis Entusiasten

    2013-04-14 | 16:36:31
  • Elisabeth säger:

    Vilken rysare! Man blir ju mycket nyfiken på vad
    som kostar så himla mycket för en Barbiesamlare??

    Svar: Det är böcker som innehåller alla de kompletta samlingarna över alla gamla Barbiekläder som gjorts :)
    Loppis Entusiasten

    2013-04-15 | 20:36:29
  • Ingrid säger:

    Ahh, den missen gjorde jag med, men budet blev inte lika högt som dig. Jag budade på en ask med symaskinstillbehör till en gammal grön Husqvarna automatic och råkade trycka in 2065 kr istället för 265 kr, budet slutade på 475 kr och det fick jag vara glad för. Säljaren var överväldigad i alla fall, för han trodde aldrig att det skulle bli så högt bud på dessa delar. :-D Nåväl, jag fick mitt extra mönsterhjul och en massa pressarfötter som jag inte hade i alla fall. Det hade nog kostat mer om jag köpt dem på en symaskinsaffär misstänker jag.

    Svar: Tur att det gick bra för dig också! Undrar hur många som gjort den missen ?:)
    Loppis Entusiasten

    2013-05-03 | 09:02:22

Kommentera inlägget här: