Loppis Entusiasten

loppis i ABB-arena

Det var trångt, bökigt och mycket folk på årets MEGA-loppis i Västerås.
Jag missade säkert en hel del för det var svårt att komma fram till borden,
men jag lyckades få med mig en del hem i alla fall.
Jag träffade också Anna som har bloggen Retrolux, och vi bytte lite grejer.
 
Jag skriver inga priser idag, men det mesta kostade mellan 5:- och 20:-
 
En fin kökshandduk i linne/ bomull,
en liten vas i Rosa Ljung till svärmor,
2 stycken skålar i vitt glas, jag har några till sedan tidigare,
och lite lustigt, jag hittade en till likadan oljelampa från SEA som igår,
som jag fick till samma pris, 20:- efter duktig prutning :)
 
En snygg vas från SYCO,
till höger om den en liten skål/kruka/vas som Anna hade till mig,
jag har det tillhörande fatet sedan tidigare, Mari Simmulsson UE,
2 ljusstakar i smide och färgat glas märkta "handarbete mönst. skyddat BNJ produkt",
2 äldre ljusstakar bara märkta "MALM"
 
Det syns att jag gillar rött glas kanske,
 
en skål med planslipad botten, men omärkt,
en hundbensvas,
en fin ljusstake från ELME,
en liten skål med lock, jättefin!
 
Jaha, där var Malmljusstakarna igen :)
 
Jag trodde jag skulle hitta en massa gamla dockor idag, det har varit dåligt med det ett tag,
men inget av intresse dök upp förutom de 2 små kvalitetsdockorna "mini Baby Born".
Lite dockklänningar är ju alltid bra att ha också.
My Little Pony hittade jag hos Anna.
 
Ja, det var allt från detta stora loppis.
Nu är det bara att invänta nästa "stora".
 
Det är Arosmarknaden som är den 4-5 maj.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Återigen en helg med fina fynd! Rött glas är så vackert!

    Den snygga handduken (Greetings from Mollymook N.S.W.) har färdats långt, ända från Australien. (N.S.W. = New South Wales) Kul!

    Svar: Ja, design "Waratah"Austria Handprinted, jättefin var den, nästan så att man skulle kunna ha den som bonad eller tavla, funderar nästan på att det, verkar helt oanvänd :)
    Loppis Entusiasten

    2013-04-08 | 00:31:31
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Ilona säger:

    kul att se att min lilla röda skål köptes av en riktig loppisentusiast

    Svar: Vad kul att du tittade in till min blogg! Skålen blev så fin tillsammans med lite andra röda glassaker på fönsterbrädan :)
    Loppis Entusiasten

    2013-04-08 | 12:02:21
  • Laman säger:

    Den My Little Pony(MLP), du har heter Snowflake och är i bättre skick än min. Min har klippt forelock, haha :)

    Jag ahde en gång en sådan Baby born Mini world docka, tror min är kvar. Skidkläder och regnkläder hade hon(?).

    2013-07-16 | 03:11:40
    Bloggadress: http://www.mylittlevintagememories.blogspot.se

Kommentera inlägget här: