Loppis Entusiasten

bättre än loppis

Finns det något bättre än loppis?
Jo visst! Det är när man får en massa grejer till loppiset av någon :)
 
Jag fick en stor låda av jätterara Birgitta som har butiken Vitt och Brett,
och bloggen Vit Hortensia. Det hade varit storrensning hos en släkting.
 
Nu visar jag inte allt, det var mer :)
 
En liten telefonhylla i string modell, visst var den söt?
Väggkrokar i en bra modell, märkt AB Skogslunds Metallgjuteri Anderstorp
 
Mässing.
Ljusstakarna längst bak från Ystad metall.
Den vänstra ska det höra en glaskupa till såg jag på nätet,
men det ordnar sig säkert, det brukar finnas kupor på loppis :)
 
Adventslådan (märkt sweden) hade förstås fått lite puts före fotot...
 
Det gäller ju att förstå att den faktiskt kan bli fin med lite ättiks-kok och puts ;)
 
Stora användbara glasvaser, jag har ingen aning om glasbruk på dessa.
 
Mera glas,
två äldre vaser, ett Bergdala troll (börjar gilla dem, har nu 2 små :)),
de låga ljusstakarna var signerade under men jag såg inte riktigt vad det stod.
 
Kolla in foten på den blå vasen, luftspiraler! Har jag aldrig tidigare sett!
 
Som ni säkert förstår kommer inte allt detta att hamna på mitt loppis,
en hel del ska jag ha själv :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Khina säger:

    Så kul att det finns underbara människor i ens närhet.
    Den blå vasen var ju ljuvlig både i design och färg. (Jag är svag för blått och grönt glas...) Som vanligt kan ju inte jag hjälpa dig med ursprung! Men den var mycket trevlig.

    2013-08-29 | 09:38:03
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här: