Loppis Entusiasten

den förbenade beten

När jag stod och fingrade på Ekeby elefanten på loppiset,
sade jag (i ett försök att pruta förstås):
 
-Ja, hm, den är ju väldigt fult limmad!
Hon svarade:
-Jaa, men det var ännu värre innan.
-??...Jaha, det är du som har limmat den?
-Ja.
 
Jag kände mig onekligen dum,
jag hade undermedvetet just talat om för henne att hon är urkass på att limma :/,
jag tillägger att damen är jättetrevlig och vi har pratat mycket.
Nåja, gjort är gjort, inget att göra åt.
 
Det var svårare att få till det snyggt än vad jag trodde.
Det fattades ju lite millimeterflisor som behövde duttas med färg,
men jag har inte hittat rätt nyans.
Nu får det vara tills jag hittar rätt färg, jag får åtgärda det senare.
 
Vicke Lindstrands elefantparad för Upsala Ekeby gjordes mellan åren 1944-1960
Sex storlekar i färgerna vitt, grått, svart och oglaserat.
Vissa storlekar gjordes bara ett par år och är svårare att hitta.
Jag tror att detta är de rätta måtten, lite svårt att hitta rätt info. på nätet:
14cm,  16,5cm,  21,5cm,  26,5cm,  31cm,  33cm
 
 
Ha en trevlig fredag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Det är så kul att följa din blogg Helena för jag lär mig hela tiden sånt som jag inte hade en aning om innan och det är en fröjd att se hur fina sakerna blir när du fått ta hand om dem!
    Ha en skön helg!


    Svar: Det är nästan det roligaste med att komma hem med saker från loppis, man blir nyfiken och försöker få reda på lite mer om det man har köpt :) Tur att google finns! Ha en trevlig helg du med Birgitta!
    Loppis Entusiasten

    2013-08-30 | 09:42:22
  • Birgitta säger:

    Om du har vägarna förbi butiken så har jag en liten kasse till med saker till dig. Bl.a en sådan där snöbollsljuslykta.

    Svar: Kommer! :D
    Loppis Entusiasten

    2013-08-31 | 10:33:44

Kommentera inlägget här: