Loppis Entusiasten

flashback

För något år sedan satt och slötittade lite på Tradera.
Plötsligt flimrade ett foto förbi på 2 gummidockor.
 
Det är konstigt hur man på en hundradels sekund,
kan kastas nästan 50 år bakåt i tiden.
Jag visste direkt, att en sådan tjej hade jag när jag var riktigt liten, 1-2 år, ca -66 .
 
Jag försökte förklara för mamma vilken det var, men nej,
hon visste inte vad jag menade.
 
Självklart var jag ju tvungen att buda hem dessa, trots att de blev dyra :)
 
När mamma fick se den sade hon:
-Ja, jo, visst! Den fick du av det snälla pensionärsparet när vi bodde i Köping,
jag vet inte var den tog vägen.
Jag vet inte om den var ny eller begagnad då.
 
Enligt säljaren skulle det vara Hummeldockor, men det tror jag inte,
det finns bara en "Made in Germany" stämpel, men,
det har ju inte den minsta betydelse för mig :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • RETROknoppen säger:

    Alla har vi våra relationer till våra gamla leksaker! :)
    När jag var liten hade jag en bästa favorit i liten nallebjörn som jag kallade för Bodis. När ögonen trillade av satte jag själv nålen i och "sydde dit" små kryss,,,
    Men när jag var 7 år tyckte min mamma (sa hon) att jag var nog gammal för nallen och gav bort den till en släktings nyfödda barn med den ursäkt att älskade leksaker uppskattas ,,,
    Ja det blev invecklat och mysko att den var plötsligt borta och jag minns att jag blev jättearg. Påminde henne upp i åldern att det där var riktigt dumt gjort,,,

    Nåväl, 30 år senare ser jag på en loppis något som jag kände igen,,,Vred och vände,,,var det inte en kopia av Bodis?
    Gick på magkänslan och köpte den. :)
    Tecken på att jag inte hade tröttnat på honom helt eller?
    Ps. Nu har han fått med tiden, en familj på köpet,,,haha.

    2013-08-14 | 12:52:57
    Bloggadress: http://www.retroknoppen.com

Kommentera inlägget här: