Loppis Entusiasten

inte skicka lätt, utan skicka dyrt!

Jag gjorde en liten ekonomisk blunder idag.
 
Jag hade sålt ett gäng teakbestick på Tradera.
Jag tänkte skicka som brev, skulle gå på 48:-, 
men besticken blev rätt dyra, så,
på inlämningsstället ångrade jag mig och bestämde mig för att skicka som paket.
 
Det är ju i alla fall spårbart, så det lilla paketet i storlek med ett A5 kuvert inte kommer bort.
Jag menar, hur dyrt kan det lilla paketet vara?
 
Jag höll på att dåna av när jag fick höra vad det blev att kosta,
150:- !!
Jag läste på när jag kom hem, upp till 3 kg, samma pris, 150:- (om inte skrymmande förstås)
 
"-Av misstagen blir man vis, dock inte rik"  brukar min mamma säga :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Benny säger:

    Ja, man kan ju hålla sig för skratt! Om man beställer det på nätet via Postens hemsida kommer man undan som spårbart brev Skicka Lätt, (en mellanvariant) för 59 kr upp till 1 kg. Skickar du från postombudet kan du komma undan spårbart för porto + 50 kr REK. som alternativ till paket.

    Svar: Ja, precis! Många andra varianter finns ju, schenker , skicka lätt , till och med en färdigfrankerad påse hade väl varit billigare. Bara man hade tänkt till innan hon hade slagit in allt i datorn, man kunde ju åtminstone ha frågat vad det blir att kosta, urdumt!
    Loppis Entusiasten

    2013-08-14 | 13:20:56
    Bloggadress: http://www.porslinsbloggen.se
  • Birgitta säger:

    Så sant att man blir klokare med erfarenheterna man gör!...och det här med frakter är ju en hel djungel idag. Det har vi upptäckt när vi ska skicka order från vår webshop. Det kan vara rent tröttsamt med alla procedurer det för med sig innan paketet landar där det ska!

    2013-08-15 | 09:46:40

Kommentera inlägget här: