Loppis Entusiasten

Två Terrier

Igår var jag in på Myrorna en stund.
Jag hittade en tavla som var intressant :)
 
Att den är gammal är det ju ingen tvekan om, men inget årtal fanns,
signerad med blyerts och texten "Två Terrier".
Det finns inga tryckta "pixlar" under luppen, men jag är lite osäker om det är en tuschteckning,
eller ett gammalt koppartryck, men de tror jag brukar vara numrerade?
Jag är inte alls kunnig när det gäller tavlor, men jag tror att det är en teckning.
 
Eftersom pappret var så gulnat så fick den en pas par tout av svart tyg,
Den ljusa randen nertill är bara bänken som speglar sig.
Jag fotade av signaturen, skrev ut det på en liten lapp och tejpade fast på bakstycket,
man vet ju aldrig, kanske någon vet vem det är :)
 
 
 
 

Kommentarer

  • sophie säger:

    Spännade och verkligen fin. Känns lite engelsk tycker jag! Allt gott!!

    Svar: Jag håller med!, lite engelsk känsla, men texten "två terrier" klingade svenskt :)
    Loppis Entusiasten

    2013-08-08 | 13:46:07

Kommentera inlägget här: