Loppis Entusiasten

Den fallna ängeln

Det är inte mycket julsaker jag har framplockat.
Min yngsta tjej (som har Rett Syndrome) är allt för road med att plocka med sakerna,
men lite vill man ju ha i alla fall.
 
 
De här tomtarna och änglarna i keramik är varken gamla eller dyrbara, men jag gillar dem.
 
När Rebecca i fredags hade kastat ner samma ängel i golvet för 5:e gången gick den sönder.
 
Jag blev lite så där barnsligt sur och kastade den i soppåsen.
Tänk att man inte ska kunna ha någonting framme, mutter, fräs...
 
 
...men det blev inte fint med bara 3 änglar,
så idag grävde jag fram den ur soppåsen igen :)
 
 
Så förstörd var den ju inte i alla fall...det gick ju att limma :)
 
 
Får väl se hur länge den håller nu...
 
Tur att man sopsorterar så man kan rota fram saker i sophinken efter 4 dagar :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    GRATTIS i efterskott och jag kan garantera att det inte är någon skillnad på att fylla 50 mot att fylla 49....annat än vad man själv ställer till med i tankarna :)
    Ängeln ser definitivt inte ut som någon fallen ängel efter att du lagat den, men jag smålog åt din surhet....känner tydligen igen den från mig själv :D

    Svar: Tack Birgitta! Det som känns värst när man ska fylla 50 nästa gång är egentligen inte själva årtalet, utan att folk förväntar sig riktiga brakfester, helst "på lokal". Jag är inte alls mycket för sådana evenemang, det är också rätt krångligt med handikappade barn, jag gillar mer lite lugn och ro, man börjar bli gammal :)
    Loppis Entusiasten

    2013-12-17 | 13:40:44
  • Birgitta säger:

    Jag förstod att det inte bara hängde på just det där med 50.
    Jag är inte heller någon "partajbrud" så när jag fyllde 50 gjorde jag dagen till något som passade mig. Jag fyller runt midsommar så det var enkelt att fixa en fest ute i vår trädgård med grillen på så alla kunde laga sin egen mat. Jag behövde inte förbereda speciellt mycket, behövde inte stå vid spisen och inte blev det speciellt dyrt heller. Det var många som sa att det var en jättefin dag och jag minns den med glädje!
    Maken min fyllde 60 år 4/12. Han har valt att skjuta upp sin fest till sommaren så vi kan göra likadant som när jag fyllde 50.
    Så ett tips....gör din dag till något som passar dig. Det är ju ändå DU som fyller år :)

    Svar: Tack för ett bra tips Birgitta!
    Loppis Entusiasten

    2013-12-17 | 16:31:23
  • Khina säger:

    Grattis till dig! Att ängeln har varit i golvet och soppåsen syns inte....
    Beträffande att fylla jämt så har jag inte fattat varför det är jubilaren som ska fixa festen. Den måste ju andra fixa. Det gjorde jag klart för mina nära och kära och så det blev. Utbjuden på god middag på lokal och övernattning, badtunna och bastu mm.
    Så var det både på 40 och 50 och så blir det på 60 också. Egoistiskt?! Javisst men det är ju ändå "ens" bemärkelsedag...

    Svar: Ja, bjuden på middag m.m, det låter perfekt :) När svärmor fyllde 75 så hade vi kalas hos en av sönerna, hon fick bara sätta sig till bords, allt var fixat, sedan kunde hon bara lämna disk ock allt när hon tröttnade, och åka hem, hon tyckte det var perfekt! Inte orkar man hålla på och serva släkten med mat/fika när man fyller 75, jag tycker det var kanon!
    Loppis Entusiasten

    2013-12-17 | 19:04:03
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • Rose-Marie säger:

    Bra att du fixade ängeln trots allt!
    Håller med att man inte behöver jobba och fixa för en massa gäster när man fyller. Jag tillhör dem som inte gillar stora kalas, vill ha det enkelt. Vi reste bort vid både 50 och 60 år.
    Ja nu vet ni att jag är en 60 + också, men det bjuder jag på ;)

    Svar: Ja, resa bort tror jag är ett ganska vanligt sätt att slippa allt stohej vid födelsedagar. Det värsta är att vi inte gillar särskilt att resa heller, tråkiga hemma-männinskor är vi :)
    Loppis Entusiasten

    2013-12-17 | 19:55:25
  • Madelein säger:

    Grattis i efterskott!

    Svar: tackar!
    Loppis Entusiasten

    2013-12-19 | 14:35:46
    Bloggadress: http://madelein.se

Kommentera inlägget här: