Loppis Entusiasten

på årets sista dag...

...brukar det väl höra till att man berättar om sina bästa fynd,
men det tänker jag inte göra, jag kan helt enkelt inte välja.
 
När man tittar igenom fotona från året lite så ser man allt man shoppat :)
En del har jag hemma nu, en del har jag sålt vidare och en hel del har jag gett bort,
men visst har man hittat mycket bra saker :)
 
 
Det som har varit mest påtagligt i år är att det kommit in lite mer färg här hemma,
förut har hemmet mest gått i en vit/brun/svart skala.
Jag gillar ju det fortfarande, jag kommer nog aldrig att ha en färgexplotion här hemma,
men jag har insett att man blir väldigt glad av små färgklickar,
allra helst de härliga gamla retrotextilierna som har helt makalösa färger!
 
 
Yngsta dotterns rum har fått lite solgula textilier.
 
 
 
Störst förändring har det blivit i äldsta dotterns före detta rum.
Jag fick tag i en hel drös svarta gipsfiguriner för en billig slant
och stringhyllan och byrån gjorde att rummet helt ändrade karaktär,
de röda detaljerna piggar upp det svarta och vita tycker jag.
 
Sedan har man ju i år startat upp lite nya små roliga samlingar
 
 
Vicke Lindstrands elefanter, P O Ström vaserna, och de små björnarna från FEJ
är jag extra glad över:)
 
Det blev ju en del riktigt bra Barbiefynd också,
både dockor och möbler,
 
 
bland annat "Black Barbie" från 1980 som jag hittade på Myrorna och har viljat ha länge,
originalklänningen fick jag gratis av en tjej på facebook, så himla snällt, jag blev så glad :D
 
Jag har också i år återupptäckt hur roligt det egentligen är att virka.
Virka har jag ju gjort sedan jag var liten, men i år har jag liksom kommit igång ordentligt
 
 
 
 
Restgarnspäden jag började med växer hela tiden,
det tar nog ett bra tag till innan den är klar,
men nog blir den klar under 2014 i alla fall :)
 
 
Nu vill jag tacka alla er som har kikat in på bloggen i år,
och önska er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta säger:

    GOTT NYTT ÅR till dig och de dina!
    Och ett gott nytt fynd-år!
    Kram!

    Svar: Tack Anta! Jag önskar dig en riktigt god fortsättning på det nya året :)
    Loppis Entusiasten

    2013-12-31 | 15:39:03
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Madelein - mother to three boys and three girls säger:

    Så mycket fina fina fynd. Jag samlade på gamladockor förr en de tg så mycket plats att jag gjorde mig av med dem (förutom en gammal halmdocka från förra sekelskiftet). Nu har jag börjat samla på gamla grytlappar med dockansikten istället :-) en samlar jag så klart på vackra saker..

    Svar: Visst tar dockor stor plats, jag håller med dig, samma här, jag kan inte spara så många, måste rensa bort emellanåt. Vad kul att samla på grytlappar med ansikten, de tar i alla fall inte så stor plats :)
    Loppis Entusiasten

    2013-12-31 | 15:55:31
    Bloggadress: http://madelein.se
  • Gunnela säger:

    Du är absolut bäst på att arrangera snyggt i dina hyllor. Du har verkligen talang för sådant,
    Gott Nytt Fyndår önskar jag dig!

    Svar: Tack, det var snällt sagt :) En riktigt god fortsättning på det nya året önskar jag dig!
    Loppis Entusiasten

    2013-12-31 | 16:13:01
    Bloggadress: http://sockersalt.blogspot.com
  • Khina säger:

    Vilka härliga smällkarameller du fixat till under året.
    Gott Nytt 2014 önskar vi från Åsarna och ser fram emot ett nytt fyndår för dig.

    Svar: Tack Khina! Hoppas att ni också får ett riktigt fint fynd-år :)
    Loppis Entusiasten

    2013-12-31 | 18:09:29
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • Rose-Marie säger:

    Önskar dig detsamma Helena och tack för allt fin vi fått titta på och dra lärdom av.

    Svar: Tack Rose-Marie :)
    Loppis Entusiasten

    2014-01-01 | 11:47:23
  • Birgitta säger:

    Önskar dig ett riktigt bra år 2014!
    Säga vad man vill om nyår och så, men det är spännande att på något sätt göra ett avslut och påbörja något nytt.
    Jag har lärt mig en hel del genom att följa din blogg....sådant som jag inte hade en aning om förut och jag ser fram emot nya fynd á la Helena :)

    Allt gott till er alla!
    Birgitta

    2014-01-01 | 11:51:27
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.com
  • sophie säger:

    Gott nytt år! Kul att se och jag hänger med under 2014 på din härliga blogg!!! Hoppas du och din familj samt alla läsare får ett toppen 2014!!

    Svar: Tack Sophie! God fortsättning på det nya året!
    Loppis Entusiasten

    2014-01-01 | 12:35:23
  • Emilia säger:

    Många fina saker och vad fin pläden blir! Gott Nytt År!

    Svar: tack Emilia! God fortsättning på det nya året!
    Loppis Entusiasten

    2014-01-02 | 17:00:52
    Bloggadress: http://emiliawadenstenproject.blogspot.com
  • Tant Emma säger:

    Så fint du har det hemma hos dig! Och pläden är helt underbar!

    Svar: Tack Emma!
    Loppis Entusiasten

    2014-01-04 | 10:15:28
    Bloggadress: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com

Kommentera inlägget här: