Loppis Entusiasten

17 prylar a 5:- styck m.m

Jag handlade mycket idag.
Några saker kostade lite mer, men de allra flesta gick lös på 5 :-
 
Ja, vi kör väl då...
 
En sådan där kitchig plastgrej med ingjutna havsdjur. Jag har 3 till i "serien",
tänkte att de skulle göra sig riktigt bra i ett badrumsfönster.
Nu gäller det bara att hitta ett badrum med fönster också, 5:-.
 
En liten söt tjej, 60-tal gissar jag 5:- 
 
Jag visste inte att "Ranka" fanns som väggkruka, men tydligen (ingen märkning dock), 5:-
 
4 galgar inklädda med plastsnören 2.50 styck
Tre rätt stora West Germany krukor 5:- styck. (den längst bak var större)
 
Tre grytunderlägg, den i mitten lite "finare" GABIS STAINLESS SWEDEN
En flasköppnar-delfin har jag sedan tidigare, då kan jag lika gärna ha en säl också.
Allt 5:- styck
 
Nu kommer lite dyrare saker,
En rökfärgad konstglasskål 15:-
Ljusstakarna gjorde sig inte så bra på fotot, men var riktigt snygga, 10:- styck
 
Två flamskvävnader.
Jättemycket jobb att väva sådana här små konstverk.
Jag tänker ta bort ramarna, tycker inte att de ska vara inramade på det här sättet  5:- styck
 
Liten Verecoskål,
 
Liten Reijmyre askkopp som går att använda till annat, jag har 3 till i andra färger sedan förut.
 
Gammal spegelplatta med ett par mörka fläckar, det gör inget.
 
Liten svan från Gränna glashytta.
Den här köpte jag mest för att "rädda" den.
Jag tycker inte att det är särskilt bra när de kastar ner en glassvan i en 5:-/låda full med annan bråte.
Även om de nu tycker att den inte är värt något så kan det ju komma in någon som samlar på glassvanar.
Hur kul är det då att hitta något trasigt i botten. Nej skärpning loppishandlare!
 
Allt på fotot 5:- styck
 
Den ganska stora vasen märkt "SPARA schamotte keramik" var häftig tycker jag 20:-
 
Jag trodde inte att man kunde hitta en 60-tals Barbie för 30:-, men jodå :D
Det var dagen stora fynd, de brukar kosta över 300:- , minst!
 
Sist ut idag är den lilla ljushållaren med en kakelskiva och med handsmidd hållare.
Den var otroligt skitig, brun och kletig, huvva, man såg knappt motivet,
men till slut fick jag bort det. På nära håll ser den VÄLDIGT gammal ut, 5:- 
 
Faktiskt, jag är jättenöjd med mina fynd idag, ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Audrey Fenn säger:

    Vilka fina grejer! Och vilka schyssta priser!

    2013-02-02 | 20:14:02
    Bloggadress: http://audreyfennochalltfint.wordpress.com/
  • Inger säger:

    Hej Helena
    Grattis till BC Barbie för 30:-!
    Inger

    Svar: Tack Inger!
    Loppis Entusiasten

    2013-02-02 | 21:01:14
  • Rose-Marie säger:

    Grattis till många fina fynd igen!
    Speciellt till den fina gamla BC:n!

    Svar: Tack Rose-Marie!
    Loppis Entusiasten

    2013-02-03 | 14:21:19
  • trollmor säger:

    Wow, vilka fynd du har gjort Kul att kika in här.

    2013-02-03 | 17:06:34
    Bloggadress: http://trollmor.webblogg.se

Kommentera inlägget här: