Loppis Entusiasten

Ankis loppis i Kolbäck

Jajamensan, det blev loppis i Kolbäck idag!
Jag följde med mamma och syrran, som var loppissugna.
Givetvis fyndades det lite, Anki har ju ett stort loppis!
 
Minst 160 cm i fullbredd, "nytt" oanvänt tyg enligt märkningen ovan + "Backsippa".
Ett riktigt kvalitetstyg! Superfynd 35:-
Mycket intensiva färger som jag inte riktigt fick med på fotot.
 
Två gardinlängder i lite glesvävd syntetblandning, 50:-
 
Suck, vilken smak du har muttrade syrran om dessa gardiner.
Det är just det som är så roligt när man har sällskap på loppis,
det den ena gillar tycker inte den andra är något att ha, och vice versa.
 
Lika roligt varje gång, tycker jag :)
 
Ännu en fin Tilgman-tavla.
Det är inte länge sedan jag köpte en i samma storlek med fiskar på, snart är det väl en samling :)
Det är långt ifrån alla Tilgmanstavlor som jag tycker är snygga, men den här gillade jag, 30:-
 
Låtsasfrukter kan jag aldrig låta bli, trots att jag har massor redan 20:-
 
Mässingsstop/vas som inte hade några stämplar,
men en etikett som talade om Danish Design, ännu oputsad, 40:-
 
Ett gammalt Damtroll med päls-hår och originalkläder 15:-,
och faktiskt mitt första lilla penntroll för 5:-
 
Det var allt för idag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: