Loppis Entusiasten

Att unna sig något nytt

Det händer inte ofta att jag köper nya saker i inredningsaffärer,
men någon enstaka gång faller jag för frestelsen.
Jag hittade den här glasskålen i Eskilstuna för något år sedan, tyckte den var enormt snygg.
Den var inte särskilt billig, mellan 200 och 300:- var det i alla fall.
 
Den har bara stått som prydnad, och flyttades när jag dammade.
Döm om min förvåning när färgen i botten började flaga bort!
Den var bara målad med vadå, målarfärg!?
 
Hur hade den sett ut om jag verkligen använt den, och kanske till och med diskat den då och då?!
 
Självklart finns inte butiken kvar heller, så att man kan klaga.
Grymt besviken kan man konstatera, att så går det när man köper nytt skit.
 
Hädanefter blir det gamla grejer.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Elisabeth säger:

    Hej!
    Jag köpte två vackra graverade röda ljuslyktor på
    loppis i december.
    De var smutsiga och fulla med gammal stearin.
    När jag diskat dem upptäckte jag att den vackra
    röda färgen endast var en plastfilm som lossnade
    vid skrubbning! Surt!!!!
    Men de kostade endast 5 kr/st, tack och lov!

    Svar: Ja, det var ju inte heller kul, trots att de var billiga, man vill ju att de ska fortsätta vara fina i alla fall. Nu brukar jag kolla färgat glas jättenoga. På modernare saker är det ofta bara färg utanpå, jag har sett det till och med på dricksglas. Det är just det som är så tråkigt idag. Allt ska produceras jättebilligt, man ska kunna köpa en ljuslykta för 10 :-, det ska vara fint i några veckor, sedan ska man kasta bort. Att det är miljöpåverkan på varenda pryl som tillverkas tas det ingen notis om, bara det är billigt, slit och släng.
    Loppis Entusiasten

    2013-02-12 | 20:06:58
  • Sanna säger:

    Åh vilken mysig och inspirerande blogg du har. Precis i min smak! =)

    Svar: Tack Sanna! Nu hittade jag din blogg också, vad bra!
    Loppis Entusiasten

    2013-02-13 | 10:07:24
    Bloggadress: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här: