Loppis Entusiasten

grytunderlägg

Så fort de gamla grytunderläggen dyker upp på loppis åker de i korgen fort som attan.
 
Jag har fler som är ännu häftigare, men jag hittade dem inte nu,
runda svart/vit och brun/vit rutiga som kommer från mamma,
kanske har jag bökat ned dem i någon kartong i källaren?
 
När de kommer fram på bordet säger jag:
-NEJ, inte dom! (man vill ju inte att de ska bli fula)
 
Dom ska bara ligga där i kastrullskåpet, vad ska man då ha dem till?
 
Några förslag?
 
Ett utmärkt exempel på I-landsproblem.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anette säger:

    Grytunderlägget i mitten som står upp tror jag fanns hemma hos min mamma och pappa.
    Vet inte om det blev kastat när pappa flyttade eller om han har det kvar. Skulle jag ha det så skulle jag använda det som grytunderlägg.
    Du hade hittat en "gryta" som det står Den som spar han har(eller något sånt) och den känner jag också igen.
    Ha en fortsatt skön onsdag!

    Svar: Du har nog rätt, man är bara fånig som inte använder dem, de håller nog :) Jag såg på din blogg att du broderar mycket fint! Jag broderar också ibland, men det går lite i perioder det där. Det blir nästan mer på sommaren när det är ljusare. Ha en skön onsdag du med!
    Loppis Entusiasten

    2013-02-13 | 12:21:52
    Bloggadress: http://paradisetkaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här: