Loppis Entusiasten

liten lapptäcksboll

Min syster har berikats med världens gulligaste lilla barnbarn.
Nu tänkte jag att hon skulle få en lapptäcksboll.
Jag har gjort en stor förut i bara 2 färger,
men nu ville jag göra en mindre där bara yttre färgen är enhetlig,
resten av färgerna, är alla olika tyger.
...många foton blev det, men jag ville ju visa alla färgerna :D
 
Det är egentligen inte alls svårt att göra en sådan här boll,
men det är mer tidskrävande än man tror.
 
Beskrivning hur man gör finns på bloggen under kategorin handarbete,
ifall någon är sugen att prova. 2011-11-23
 
Tillägg: OBS! Det är inte jag som har hittat på mönstret,
det fick jag kopiera av ett gammalt på lekterapin på Västerås lasarett :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Det måste vara både tids- och tålamodskrävande – och riktigt pyssligt – att göra en sådan boll. Jättefint resultat! Det blir alltid så snyggt det du gör!

    Svar: Tack Anta!
    Loppis Entusiasten

    2013-02-27 | 17:49:52
    Bloggadress: http://www.antasnaque.blogspot.com
  • khina säger:

    Vilken läcker boll! Ska bli farmor de närmaste veckorna, så om tiden och lustan räcker till för att prova så....kanske det blir en boll!

    2013-02-27 | 22:40:17
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • Annika GW säger:

    Oh! En sån boll gjorde jag till mina barn på glada 80-talet! / Annika

    Svar: så roligt! Du är den enda som jag har hört också har gjort bollen, då är kanske mönstret är 80-tal, kul att veta!
    Loppis Entusiasten

    2013-02-28 | 13:22:42
    Bloggadress: http://greitzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: