Loppis Entusiasten

En samling gipsfiguriner...

...har idag bytt ägare
Någon hade lämnat in 5 stycken gipsfiguriner.
Visst fanns det skavanker, men inget som inte går att fixa.
20:- för de stora och 10:- för de mindre tyckte de var lagom pris,
på En Hjäpande Hand.
Det tyckte jag också :D
 
Egentligen har jag inte alls plats med dessa,
men det problemet får jag lov att lösa på något sätt :)
 
Sedan blev det lite glas och porslin.
 
Ekorren från Reijmyre var inte så billig, 30:-, men den var söt.
Olja och vinägerflaskor stämplade med:
Gerold Porzellan, Tettau Bavaria, Made in West Germany 10:- styck
 
Helt nöjd är jag med dagens fynd :)

Kommentarer

  • khina säger:

    Solklart ska du vara nöjd med dessa fynd! Avvis på dina fina gipsfigurer... :-)

    2013-01-12 | 21:51:22
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • Marlene, mamma till Antonio säger:

    Köpte en fin docka idag på Läkarmissionen Bäckby. 55kr. När jag kom hem såg jag alla fläckar. Går nog att få bort. Men på ryggen är det målat med bläck. Hur gör jag? Finns bilder på min blogg där det syns tydligt. Titta på sista bilden:
    http://marlenezufic.blogspot.se/2013/01/en-docka-med-ett-kon.html?m=1

    Har för mig du tipsat om basiron eller vad det hette, finnmedel, men det har jag inte hemma. Finns det nå annat knep. Vänder mig till dig för du är ju expert i ämnet;)

    Svar: Hej Marlene! Det var länge sedan jag var inne på läkarmissionen! Det är en EFFE-docka från ca 1980 (tror jag ) som du har fått tag i , bra kvalitet, det ska mycket till innan den går sönder :) Det var stioxyl, medel mot acne som jag tipsade om förut mot bläckfläckar på dockor. Tyvärr har de slutat att sälja det! Jag har frågat på en massa apotek, men har inte hittat någon ny tub. I en städ/rensardag hemma har jag förlagt min egen tub, hittar den inte någonstans, såå irriterande, jag har letat överallt! Det finns liknande medel på apoteken, men jag tycker inte de funkat riktigt lika bra, men hör efter där och tala om att du ska ha det till blekmedel så kanske de kan komma med något liknande, eller om du har tur och någon bekant kan ha stioxyl hemma :) Lycka till! obs! ibland får det ligga länge och verka på fläcken, men till slut har det bleknat bort. (hittar jag min tub kan jag hojta till så kan du få lite av mig :)
    Loppis Entusiasten

    2013-01-12 | 23:48:54
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com
  • RETROknoppen säger:

    Fantastiskt otroligt att få tag i dessa gipsfigurer så billigt! De brukar kunna gå på ett par hundra! Den där klassiska Manca-bysten har jag sett mest för 800 kr men det var i Stockholm det ;)
    Gips är dock så känsligt,,hu! Det behövs så litet,,,men svart tusch-penna kan funka skapligt.

    Svar: Visst var det billigt, det brukar alltid vara dyrare. Lite svart färg på skav är lätt att fixa, det gör stor skillnad!
    Loppis Entusiasten

    2013-01-14 | 03:48:59
    Bloggadress: http://www.retroknoppen.com

Kommentera inlägget här: