Loppis Entusiasten

Klar!

Visst var det rätt mycket jobb att få denna svart igen,
men det är ju precis sådant här jag gillar att hålla på med,
så jag ska inte gnälla :)
Prickarna fick jag improvisera lite för det var svårt att se exakt hur det hade varit,
lite kunde jag se när jag slipade, det var ganska mycket rött på denna.
Det spelar inte så stor roll egentligen heller,
jag har sett några stycken sådana här likadana tjejer,
och de har haft lite olika prickar allihop.
Visst kanske man kan se att det är hemmagjort om man granskar den noga,
men inte gör det något :)
 
Minns ni hur den såg ut efter vit-målning och balkongvistelse...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lisette säger:

    Wow silken skillnad och vilket jobb du gjort! Jättefin blev hon :)

    2013-01-21 | 14:11:59
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se
  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    Det blev ju riktigt bra!

    2013-01-21 | 16:18:57
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • khina säger:

    Snacka om förvandling! Supersnyggt! Är örhängena från loppisrundan ?

    Svar: Japp, krimskramset! Jag vet inte om det ska vara mässingsringar som på de Afrikanska brudarna egentligen. Svärmor bytte örhängen lite då ock då, så några originalringar fanns inte. De andra jag sett har inte heller haft örhängena kvar.
    Loppis Entusiasten

    2013-01-21 | 20:43:22
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • RETROknoppen säger:

    Jag har ju en hel samling av gipsfiguriner(har denna åxå) men jag skulle aldrig ta mig an ett sådant grovjobb - du har ju lyckats jättebra! Och enligt bild så känns ytan inte så överdrivet blank utan den ser lite mattsvart ut,,,

    Svar: Ja, jag såg att du hade en stor samling :) Jag tror inte heller att jag skulle ha lagt ner så mycket jobb om det inte vore för att den kom från svärmor. Det är mattsvart färg, den ser lite blankare ut på fotot när den står på fönsterbrädan, men den ser likadan ut i färgen som de andra figurinerna. Det är penselmålat, men det gick rätt bra med några droppar vatten i färgen.
    Loppis Entusiasten

    2013-01-22 | 00:40:37
    Bloggadress: http://www.retroknoppen.com

Kommentera inlägget här: