Loppis Entusiasten

skrotsamlar-tips

Det är inte särskilt svårt att hitta sådana här tomma fyrverkeri-lådor ute efter nyår.
Den här stod ute på gräsmattan hemma, någon hade "glömt" att kasta den.
 
Den var rätt fin som den var, men jag ville att den skulle se gammal och grå ut.
 
Jag blandade vit och lite svart vattenbaserad skolbets med vatten,
sedan 2 lager vattenbaserad matt lack.
 
Det är ju väldigt ohyvlat virke i de här,
så man behöver slipa bort det värsta riviga om man inte vill få stickor i fingrarna,
men det går lätt om den är lackad först.
Jag tog grovt sandpapper för jag ville få den extra matt,
och så blev det ju lite "nötta" märken också, som jag ville ha.
 
Den lådan som jag hittade förra året var mindre,
hade inget lock som funkade,
och inga bra handtag och så var den lackad,
så den här var bättre.
På den använde jag en bets som heter LAVA,
men den är slut och jag har inte hittat någon ny burk,
så jag fick improvisera lite :).
 
Den finns med på bloggen 2012-01-03,
om någon vill se.

Kommentarer

  • Cinna säger:

    Vilken kul idé blev verkligen läcker!

    2013-01-03 | 20:27:04
    Bloggadress: http://tusenvaser.blogspot.com
  • Gila säger:

    Så bra den blev. Det är väl sällan man blir glad över att någon "glömt" skräp men detta var ju ett gratis fynd ;-)

    2013-01-04 | 22:57:35
    Bloggadress: http://gilasgrotta.blogspot.com/
  • Jessica säger:

    Du är en mästare på att fixa till grejor så de blir så mycket finare. Imponerad!

    Svar: Med tanke på att jag aldrig någonsin har vaxat en bil, så blev det helt ok :)
    Loppis Entusiasten

    2013-01-29 | 16:34:10
    Bloggadress: http://retrolyckan.blogg.se

Kommentera inlägget här: