Loppis Entusiasten

Vem vann "selma-tävlingen"?

Jag har ju helt glömt bort att berätta vem som vann tävlingen som jag lovade att göra!
Jag tar lite snabbt först hur tävlingen gick till.
 
Man skulle alltså utgå från 20:-,
handla något på loppis, endast för den summan och det måste vara en "retro-grej"!
Sedan ska man sälja denna pryl och förhoppningsvis gå lite i vinst, och inte förrän man sålt denna sak får man köpa en ny för vinstsumman, inget får köpas innan man tjänat in summan. På så vis ska man byta upp sig prismässigt hela tiden.
Tävlingen startade 2012-09-01 och slutade 2013-01-01, alltså precis 4 månader.
 
Nu "Trumvirvel",
Den som vann var bloggen Fåglarna, en samlares bildblogg
med den totala vinstsumman av:
6070:-
 
Jag är mycket imponerad!
Det krävs MYCKET kunskap för att kunna åstadkomma det!
 
Själv kom jag upp i ca 2500:-, vilket jag är jättenöjd med, trodde aldrig att jag skulle lyckas med det eftersom det gick otroligt trögt i början, det var inte någon alls som ville bjuda på min gamla plåtburk som jag startade med,
jag hade ju aldrig sålt på tradera tidigare heller, men till slut började det rulla i alla fall :)
 
Det var roligt att vara med i tävlingen, men det var också ganska jobbigt faktiskt, att hela tiden spana efter saker som man trodde hade ett större traderavärde än priset man fick ge.
En massa stök hemma med kartonger och bubbelplast var också tidvis rätt irriterande, och ett väldans spring med att skicka paket.
De undrade nog på paket-inlämningen vad jag höll på med egentligen :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: