Loppis Entusiasten

.

Den första av Saras dockor...
 
...hade tappat bort sina ögonfransar, annars var det inga större fel på henne.
 
Jag har sett en del av den här modellen av gummidockor
De är rätt vanliga, kanske såldes de på EPA eller något liknande varuhus.
Helt omärkta är de och jag har inte fått reda på vilket land som tillverkat dem.
Väldigt hållbara dockor :)
 
Hon fick nya ögonfransar.
Den lilla stickade bodyn har jag hittat på loppis någon gång. 
Den passade bra i storlek och är säkert stickad för rätt många år sedan :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    Åh! Till och med nya fransar! :) Du är så himla, himla duktig!

    Svar: Det är faktiskt oftast ganska lätt att fixa fransar på dockor, värre om man ska göra på sig själv, jag har provat en gång när vi skulle på maskerad, det gick inte, dottern fick göra det på mig :D
    Loppis Entusiasten

    2013-07-08 | 18:40:05
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Anta säger:

    Fantastiska du! Håller med Lilladockan!

    Svar: Tack snälla :)
    Loppis Entusiasten

    2013-07-08 | 22:19:02
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • sophie säger:

    När jag var liten var jag övertygad att dockor hade känslor, om jag låg i sängen och en docka låg i docksängen utan filt var jag tvungen gå upp lägga på en filt!! Banne mig jag tror nog det än för nog ser dockan riktigt nöjd ut när hon fått en make over!!! Trevlig vecka allihopa!!

    Svar: ...och jag var helt säker på att min dockas hår hade växt! (egentligen hade det bara blivit rakare så det såg längre ut :D) Ha en trevlig vecka du med Sophie!
    Loppis Entusiasten

    2013-07-09 | 10:48:37

Kommentera inlägget här: