Loppis Entusiasten

lager på lager

Visst är väl de här små porslins-överdelarna tänkta som nåldynor?
Jag tror det i alla fall.
 
Överdelen har jag haft ett tag, men har letat efter en lämplig lampskärm.
Nu har jag hittat en :)
 
Jag sydde på ett tight vitt tyg med kon-formad  i topp,
stoppade i polyestervadd och sydde fast damen på.
 
En kartongbit under som stopp.
 
Hon fick en rosa kjol.
 
Sedan satintyg uppepå...
 
Jag gissar att de är 50-tal de här små porslinsdamerna utan ben,
säkert billig import, men de är rätt roliga ändå.
 
Jag har även sett att det finns sådana här damer som har ett benpar,
som ska sys fast på kjoldelen, en sådan skulle jag vilja hitta :)
 
Nu har jag ju faktiskt två stycken med min andra lilla mini,
som jag sydde fast på en trådrullehållare där nåldynan saknades upptill :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Åh så fin den blev!
    Men den är nog äldre än 50-tal.

    Svar: Tack Rose-Marie! Tror du att den är äldre? Ja kanske, jag har ingen aning, jag bara gissar som vanligt :)
    Loppis Entusiasten

    2013-07-23 | 17:52:24
  • Rose-Marie säger:

    Ja betydligt äldre!
    Har en som jag ärvt efter min farfars mor!
    Prova att sök på halvdocka, som de kallas också.

    Svar: oj, det trodde jag inte!
    Loppis Entusiasten

    2013-07-24 | 08:35:59
  • Anta säger:

    Du har klätt dem lika stiligt som vore det Dior. Vilka kreationer!

    2013-07-24 | 18:10:17
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Annasara säger:

    Supertusigt!!
    Och som svar på det du skrev på min blogg - Jaa mycket roligare med loppisfynd än bara Ikeamöbler överallt :-) Jag njuter av att se allt varje dag.

    2013-07-30 | 22:31:49
    Bloggadress: http://loppisfyndat.blogspot.com

Kommentera inlägget här: