Loppis Entusiasten

4 loppisar idag

Idag har jag faktiskt varit på 4 loppisar :)
 
Först till En Hjälpande Hand som hade öppet för sista gången före sommaruppehållet.
Det blev också en sväng in på Loppis på hörnet (tror jag det heter?) på vägen hem.
Sedan kom syrran förbi och vi tog en biltur till loppisarna i Kolbäck.
 
Nu rabblar jag inte vart jag köpte prylarna, bara vad de kostade.
 
Det var fint skick på den här gipsfigurinen märkt G.M, kan väl inte vara annat än Gino Manca.
Både örhängen och "gräshalsband" i behåll :) 40:-
 
Himla söta gamla tavlor, går inte att motstå för 10:- styck!
Väldigt lortiga dock, så jag måste plocka isär och göra rent dem.
Den här lååånga hyllan kommer att bli perfekt att ställa prylar på!
Men först ska jag måla den. Bländande krit-vit tror jag att den ska få bli. 30:-
 
 
 
Sådana här Bratz frisyrhuvuden har jag sålt en del på mitt loppis.
De är ordentligt dyra på leksaksaffärerna, bra kvalitet.
Men, förstås, det krävs ju lite fix innan, så där rufsig och lortig går ju inte an :)
 
 
Sedan köpte jag en finsk vas, Riihimäen Lasi som är värd flera foton...
 
Som en rund LEGO-bit, eller vad ska man säga..
det var nog den underligaste vas jag sett någon gång!
Väl värd sina 10:-
 
Tillägg: Vasen var ett bra fynd fick jag reda på .
PABLO av Erkkitapio Siironen.
I serien ska ingå 4 olika sorters vaser,
som finns i rött, blått, ljusbrunt och klarglas. 70-tal.
 
 
 
Ha en riktigt trevlig lördag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Fammo säger:

    Vasen! Vilket fynd! Den heter Pablo och är designad av Erkkitapio Siiroinen, här begärs det 88-100 euro för den! Jag vill göra såna fynd =)

    Svar: tack så jättemycket för informationen "Fammo"! Jag hade ingen aning om vad jag köpte, men jag tyckte den var väldigt speciell :)
    Loppis Entusiasten

    2013-06-15 | 15:58:09
    Bloggadress: http://50arforsent.blogspot.fi/
  • Anette säger:

    Nyfiken fråga som du inte behöver svara på: Har du varit med i någon tidning som handlar om sommar? Var en artikel om loppisar.
    Ha en fortsatt skön helg!

    Svar: Hejsan! Kanske du tänker på artikeln om sommarloppisar i tidningen Retro? Där finns mitt loppis med :) Ha en fortsatt skön helg du med Anette!
    Loppis Entusiasten

    2013-06-15 | 16:15:33
    Bloggadress: http://paradisetkaos.blogspot.com
  • Anta S säger:

    Vilken trevlig lördagsutflykt - en "loppisfyrklöver"! Och som dessutom resulterade i fina fynd. :-)
    Ha en skön helg!

    2013-06-15 | 16:38:41
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    Vilken fantastisk vas! :D

    2013-06-15 | 17:34:38
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • sophie säger:

    Vilka fynd! Jag är himla svag för det svarta huvudet, har en liknade men den hänger på vägge. Nu måste jag fråga om tips igen hur får man dockhår fint? Dotterns dockor har hår som hela tiden blir rufsigt och sedan svårt att reda ut. Ha en fin helg!!

    Svar: Ja, de moderna dockorna får ganska snabbt rufsigt hår. Jag fick leta en stund i min egen blogg efter inlägget hur man reder ut dockhår :), men det finns 2011-10-06., där jag har försökt förklara så gott det går :) Lycka till med rufsigt dockhår sophie!
    Loppis Entusiasten

    2013-06-15 | 17:51:13
  • Tant Emma säger:

    Verkligen finfina fynd. Hyllan är ju toppen!

    2013-06-15 | 20:37:09
    Bloggadress: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com
  • Rose-Marie säger:

    Vilka fina fynd!
    Mest gillar jag de söta tavlorna. Är barnsligt förtjust i sånt. Du fyndade sån fin babytavla förut också, för att inte tala om alla dockor du hittar!

    Svar: Ja, visst är det svårt att motstå sådana tavlor! Gipstavlan med babyn fick min systerdotter. Den skulle sitta vid sängen hos hennes ettåriga lilla flicka. Precis så passar den bäst tycker jag :)
    Loppis Entusiasten

    2013-06-16 | 10:48:42
  • khina säger:

    WOW! Vet inte vad jag blir mest avvis på! Statyetten var ju bara så!! Likaså vasen... Även dock frisyrhuvudet skulle jag kunna tänka mig... Bra loppat!

    2013-06-16 | 13:36:31
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • sophie säger:

    Tack för svar och ha en trevlig kommande vecka du och alla dina läsare!!

    2013-06-16 | 16:00:05
  • Gunilla säger:

    Jag gillar gipsfiguren och vasen verkar ju vara ett verkligt fynd! Grattis! :)

    2013-06-17 | 18:57:41
    Bloggadress: http://Iwillnevergiveup.blogg.se
  • Annika GW säger:

    Kul med loppis. Det var många roliga saker du hittade. Hyllan kommer att bli jättesnygg om du målar den! / Annika

    2013-06-20 | 09:27:04
    Bloggadress: http://greitzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: