Loppis Entusiasten

Dagens loppande

Någon onödig grej fick väl följa med hem idag, lite svårt att hålla emot när...
 
...när en teakbricka kostar 10:- och
2 lampfötter i tung mässing kostar 5:- styck. Gamla skitiga kablar, men ändå,  märkta GEMI
 
Hos Skolgatans loppis köpte jag en liten skål från SYCO.
Jag är så väldigt förtjust i deras fina sidenmatta, lite prickiga lasyr, 25:-,
 
Sedan blev det lite byteshandel där också.
Jag bytte 2 stycken Iittala Festivo ljusstakar med en ring, mot en Festivo med 3 ringar.
Ganska bra affär med tanke på att jag gav 10:- styck för mina.
Nu saknas bara 6 stycken :)
 
Sedan handlade jag inget mer till mig själv, men...
 
jag köpte 6 delar VIKING, Flygfors, till Anna som har bloggen Ljuva 50-tal,
som samlar på dessa (om hon vill ha dem?). 75:- för hela rasket var väl överkomligt tycker jag.
Tunga grejer, det stora uppläggningsfatet vägde 2160 gram, alla delar 3644 gram!
 
Hoppas att ni haft lika soligt väder som vi har haft idag, ljuvligt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: