Loppis Entusiasten

Näst sista loppisvändan...

...innan En Hjälpande Hand stänger för sommaren.
Jag trodde att det var sista gången idag, men nej, en gång till blir det :D
 
Det blev inte alls mycket handlat idag.
Jag brukar inte vara så mycket för ljusmanschetter,
men tyckte att dessa som var helt i plast, säkert lite äldre, var snygga, 3:- styck
 
De 2 keramikfigurerna (17cm höga) var väl rätt söta,
men jag tycker att ögonen var lite slafsigt gjorda så jag ska nog dona lite med dem :)
Det är ju inga dyra rariteter precis, 10:- styck.
Jag tror att det är Seto Craft, Japan, som har gjort dessa, som mina andra keramikbarn.
Undrar vad de tittar på?
 
Sedan blev det en bil.
Den stod bland leksakerna, men det här är en typ av samlarbil i tung plåt, 20-25 cm lång.
Märkt med en massa siffror under som jag inte orkar rabbla upp :) 20:-
 
Det fick bli 2 snabba foton i en obäddad säng,
innan sambon vandrade iväg med den till garaget,
där han skulle ställa den på hyllan.
Tur att NÅGOT man handlar faller honom i smaken :)
 
Ha en trevlig lördag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Bilen är ju jätteläcker! Förstår att maken gillade den.
    Skulle "gubben" min ha gjort också!

    2013-06-08 | 16:48:40

Kommentera inlägget här: