Loppis Entusiasten

Pall med patina

Jag försöker minnas när de här pallarna med stålben såldes på IKEA.
Jag tror nästan att det var tidigt 80-tal
Sådan här shabby chic-look fick den när syrran glömt den på balkongen en hel vinter.
Möglig.
Kasta?
Oh, nej!
Det tog inte många minuter att fräsa av skivan med slipmaskinen.
Jag betsade den svart (ser nästan målat ut på fotot),
sedan lite lack. Lätt som en plätt.
 
Jag har gjort iordning en likadan tidigare.
Den fick benen svartmålade med Hammarlack,
och brunbetsad träskiva, den har dottern så den visar jag inte.
 
På den här modellen har oftast själva lacken blivit dålig,
men det är helt klart värt besväret att fixa dem,
för det är jättebra pallar. Stadiga, stapelbara, hållbara,
och ingen spånskiva inte, utan trä rakt igenom.
 
Ha en riktigt trevlig midsommar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Jättestor skillnad gör det att "pimpa" lite :)
    Jag fixade till en gammal snurrpall som var i skavd björk. Den är nu svartmålad och jag funderar på att texta "Please sit down" på sitsen då den blir lite originell.
    Ha en skön midsommar!

    Svar: Jag tror det skulle bli häftigt med "please, sit down" på pallen! Jag hade själv tanken om att måla en sittande fjäril på min pall, men kom sedan på att det inte skulle bli så bra om man ska försöka göra låtsas-skuggor på svart, så det får bli på någon annan pall. Jag såg nyss på vädret och det kunde bli hur som helst imorgon, så nu får vi hålla tummarna på fint väder på midsommarafton och din födelsedag :)
    Loppis Entusiasten

    2013-06-20 | 20:42:57
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Anta S säger:

    Pallen blev som ny! Snyggt med svart sits till de vita benen.
    Jag har skrivit `Sitt ner!´ på en gammal, rejäl pall i trä, med fint svarvade ben. Fyndad på återvinningen för några kronor och numera givetvis svart för att passa resten av köket. :-)

    2013-06-20 | 22:27:17
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: