Loppis Entusiasten

bloggutmaning från saras pyssel

Jag följer en blogg som heter saras pyssel
Vi som håller på med något pyssel för jämnan vet,
att det liksom blir lite saker som av någon anledning samlas på hög,
och inte blir gjorda, som bara ger en dåligt samvete.
 
Saras utmaning som heter "veckans dåliga samvete",
går till så att man i början på varje vecka ska bestämma sig för en sak,
som man ska se till att den blir gjord under veckan.
Nu har jag tänkt anta utmaningen.
 
Ja, jag har en säng som blev över när äldsta dottern flyttade hemifrån,
DÄR lämpar jag av allt som jag tänkt göra något med,
det är knappt jag vågar visa...(ändå syns inte allt på fotot)
 
ser ni att där är några trä-ribbor?
Det är gamla kornischer som jag fick av en granne som skulle flytta, som annars skulle kastas.
Fästena måste ändras så att de passar hemma, den ska oljas in och sättas upp.
Sedan måste jag skaffa sådana där små hakar att sätta fast gardinen i.
Jag har sett sådana på mitt lördagsloppis, hoppas att de finns kvar.
Detta blir utmaningen denna vecka.
Någon som har lust att haka på den här utmaningen?
Gå i så fall in på Saras blogg och skriv en kommentar om vad ni hade tänkt göra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Saraspyssel säger:

    Kul att du hänger på! Det blir spännande att se resultatet när du är klar! Jag är också duktig på att lägga grejer på hög som något ska fixas med... Men jag sprider ut dem på olika platser... Då syns det inte lika tydligt... ;-)

    Svar: Jodå, jag har grejer på andra platser också :D
    Loppis Entusiasten

    2013-03-11 | 13:14:56
    Bloggadress: http://saraspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här: