Loppis Entusiasten

Dagens...

Dagens kanonfynd.
Den här ståtliga lampfoten i glas (40cm med lamphållaren)
köpte jag i tron att den var omärkt för 60:-,
men under luppen, var det Flygfors minsann!
Den fanns någon slags defekt inuti glaset,
men jag gissar att det är något från tillverkningen.
 
Dagens mässing.
De 3 ljusstakarna påminde lite om Pierre Forsells Tulpanljusstakar,
men det var det inte. 50:-
50:- kostade också ljuslampetten i svart/mässing som jag tyckte var riktigt snygg,
synd att det bara fanns en, jag ville ju ha 2 stycken!
De små ljuslyktorna med hjärtan på bryr jag mig egentligen inte så mycket om,
de var så vanliga i min ungdom, men visst för 5:- fick den följa med hem.
De är rätt snygga när man ställer dem i grupp, så jag får väl skaffa några till :)
 
Dagens glas
Jag känner ju igen dem, men...
jag kommer nog på vad det är så småning om...
Jag vet inte om de röda hör till, de kändes något tjockare,
sedan är de andra inte heller en komplett samling,
det ska ju inte vara 2 gröna...
men 5 :- styck var billigt!
Tillägg: Nu har jag fått hjälp att indentifiera dessa glas: Palett från Kosta!
 
mera glas för 5:- styck...
De små färgade har jag ingen aning om vad det är,
har inte sett liknande, men rätt gamla gissar jag.
Den röda ljuslyktan med en bubbla i botten kommer från Reijmyre, Tyko Axelsson,
fick jag reda på av kunninga medlemmar på retro-sidorna på facebook :D
 
Dagens nostalgi.
Man kan ju inte bara låta bli Kalle Anka tidningar från 1966-1970 för 2:- styck!
 
Dagens textil
Inte heller kan man låta bli 2 kuddar i stramaljbroderi,
med baksida av sammet med dragkedja för 10:- styck!
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • lybtar säger:

    Jag har ett likadant rött glas från Kosta som min mamma köpte i sin ungdom :)
    De ljuslyktorna med hjärta minns jag. Var det Guldfynd som hade dom?

    Svar: Jag vet inte riktigt var ljuslyktorna såldes, kanske var det guldfynd. Flera bekanta hade dem, en typisk present :)
    Loppis Entusiasten

    2013-03-03 | 06:52:13

Kommentera inlägget här: