Loppis Entusiasten

Planteringstider

Nu är det en bra tid att sätta sticklingar och blomskott.
Jag gillar de enkla Ampelliljorna.
Det kommer ofta små blomskott, rötterna kommer snabbt, de är giftfria och tåliga,
så jag har rätt många...
 
De här billiga glasvaserna från IKEA finns nästan på varenda loppis.
Jag tycker det är kul att ibland ställa ner innerkrukorna i dessa och sätta i små dekorativa stenar,
det blir lite roligare när växterna fortfarande är små och lite menlösa.
Jag minns inte riktigt var jag köpte de här stenarna,
men det var på någon byggvaruhandel där de säljs i större påsar.
Det blir mycket billigare än om man köper dem på någon blomsteraffär.
De finns i en massa olika färger
Stenarna håller ju också i all evighet :)
 
Det kan bli lite grönt på stenarna efter ett tag, men det är ju lätt att ta ur innerkrukan och tvätta av dem.
Jag har gjort så här ganska många gånger och blommorna verkar faktiskt trivas att planteras såhär.
Det har hänt att jag tagit helt vanliga stenar utifrån, det blir rätt fint det också.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Kerstin säger:

    Åh, va' jag gillar din blogg!!! Tack för att Du finns!

    Svar: Åh vilken gullig kommentar! Tack snälla, jag blir så glad!
    Loppis Entusiasten

    2013-03-22 | 18:34:38

Kommentera inlägget här: