Loppis Entusiasten

"veckans dåliga samvete" nr. 1

Ja, det var ju Saras Pyssels bloggutmaning.
Kort sagt att man ska ta itu med något som blivit liggande varje vecka.
 
Jag bestämde mig för att få upp kornischen som jag fått, och det är fixat!
 
före
Efter
Vad tycks?
Jag gillade det! Det gav mer värme (?) i köket, eller hur man nu ska förklara :)
De små klämmorna som ska ligga i skenorna fick jag ju tag i på loppis också,
ingen större åtgång på sådana:) , så fick jag gardinen tvättad också :)
 
Nästa veckas "att göra" få bli en enkel grej,
 
Det är ett bra tag sedan jag köpte detta gamla påslakan.
Jag har en liten plan för det här påslakanet, men,
det ska sprättas isär ,tvättas och strykas.
Det borde jag väl få gjort nästa vecka?
 
 
 

Kommentarer

  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    Det blev verkligen jättefint! Vill också ha kornischer! :)

    2013-03-17 | 19:14:53
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Elisabeth säger:

    Mycket snyggt. Det blev pricken över i:et!

    2013-03-17 | 19:21:01
  • Gunnel säger:

    Det blev en fin inramning av fönstret med kornishen.

    2013-03-17 | 19:49:36
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • Lena Pettersson säger:

    Snyggt, kul att allt går igen...
    Vad använde du för anordning för att sätta fast den på väggen?
    Hälsningar från Lena

    Svar: Ja, man ser inte många gamla kornischer uppe idag, så det är lite kul :) Det fanns 2 stycken "platt-järn/fästen" fastskruvade på kornishen redan som passade att trä ned i de vanliga gardin-fästena på väggen, vi fick bara skruva av och flytta lite på dem i sidled. Det var lättare än att ändra hålen i väggen, så det gick väldigt smidigt!.
    Loppis Entusiasten

    2013-03-17 | 23:27:36
  • Rose-Marie säger:

    Ja det blev skillnad!
    Ser mer ombonat ut.

    2013-03-18 | 10:45:01

Kommentera inlägget här: