Loppis Entusiasten

Bara ett par saker...

Det blev väldigt återhållsamt med loppisshoppingen även denna helg.
 
Jag hade bestämt mig för att endast köpa sådant jag verkligen har användning för,
 
en sjal 20:-,
en tårtspade 20:-,(jag har märkt att jag skulle behöva en till)
och ett Nuutajärvi glas för 10:-, ett komplement till 3 likadana som vi fick efter svärfar
 
Det fanns massor av fina, billiga saker på loppiset idag, men,
det kommer att få bli så här ett tag framöver, inget onödigt alls!
 
Jag börjar få en lätt panik-känsla av alla prylar som översvämmar hemmet,
sedan svärfar gick bort.
 
Även om jag har ett eget loppis, så är det saker som ska göras rent och sorteras,
tyger/dukar/lakan/gardiner och annat som ska tvättas och strykas.
 
Även loppiset är översvämmat av prylar så jag får knappt plats med mera.
Inte har så många hittat dit heller, jag skulle väl behöva annonsera egentligen.
Det ligger ju lite avsides, och är bara öppet på söndagar.
Min handikappade dotter har haft väldigt lite timmar på sin dagliga verksamhet,
så inte mycket har hunnits med.
Jag har en del saker som skulle behövas läggas ut på Tradera,
men inte ens det har hunnits med.
 
Som om det inte vore nog med prylar...
så har jag även de senaste dagarna rensat ur och städat husvagnen som ska säljas.
Täcken, kuddar, lakan, handdukar för 5 personer, plastgrejer i drivor...
Herregud, var ska man göra av allt?!
Vi bor ju i lägenhet! (allt jag har kunnat ge bort har jag varit glad över)
 
Nåja, till slut får man väl ordning på allt,
men det kommer att ta ett tag! PUST!
 
Kanske det får bli lite mer av handarbete på bloggen istället,
så man stressar av lite :)
 
Man kan ju inte diska/sortera/tvätta/stryka hela tiden :)
 
Ha en trevlig helg!

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Det blev bra och praktiska fynd idag. Sjalen - vilka underbara färger! Gillar den skarpt!
    Hoppas du och din familj får en fin och solig helg!

    Svar: sjalen var jättefin, jag har sett att material till dem finns på garnaffärer men aldrig provat att göra en sådan. Ha en fortsatt trevlig pingst Anta!
    Loppis Entusiasten

    2013-05-18 | 17:23:06
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Fammo säger:

    Det är ingen lätt sak att gå förbi fina fynd på loppisen, det är ju så roligt att hitta fina grejer, nästan lättare att inte gå alls. Jag lyfter på hatten åt dej som kan låta bli!

    Svar: Du har helt rätt Fammo, det skulle vara lättare att inte gå dit alls, men då kan man missa just DET STORA fyndet, så det är bäst att ta en titt i alla fall :)
    Loppis Entusiasten

    2013-05-19 | 08:20:52
    Bloggadress: http://50arforsent.blogspot.fi/
  • Birgitta säger:

    Det blir alltid reda i oredan om man gör lite i taget! Jag kan bara konstatera att ju mer plats man har desto mer sparar man på. Jag tycker att jag rensat mellan varven, men nu när vi ska flytta från 200 kvm till knappt 100 kvm är det lätt att få panik över alla saker som måste bort!
    Hoppas att du får en riktigt bra vecka!

    2013-05-19 | 23:19:25
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Lilla gummann säger:

    Vi är också loppis-freak! Risken är ju att man köper på sig för mycket saker. Det finns alltför många bra-att-ha-saker till bra pris.

    2013-05-20 | 08:01:57

Kommentera inlägget här: