Loppis Entusiasten

dagens inköp...

Det blev väl lite mer än "återhållsamt" idag,
men bara lite...
Först var jag till En Hjälpande Hand, där köpte jag 2 gardinlängder i riktigt bra kvalitet,
80:- fick jag ge, men det var de värda. Mörkare beige än fotot visar.
 
2 stuvbitar med allra mjukaste babyflanell...ROSA :) 5:- + 10:-
 
Inte för att jag vet riktigt varför jag köpte denna gamla babytavla i gips,
den passar inte alls hemma, men den var ju så söt! 20:-
 
Idag var det också loppis i Eldsbodahuset...
 
...där inhandlades mässing.
2 ljuslampetter och en liten ljusstake av Pierre Forsell, Skultuna
Inget vrakpris, 160:- fick jag ge för de 3,
men med tanke på att lampetterna går på mellan 450:- och 700:- på Tradera,
så var det helt överkomligt.
Jag hade en av den lilla ljusstaken sedan tidigare så nu har jag 2 :)
 
Det blev också en glasvas i läckra färger för 30:-
Efter granskning var det 3 lager glas, underfång och överfång i genomskinligt bärnstensfärgat glas,
mellan de båda är det ett lager vitt glas och fläckar med lite guldshimmer. Kulslipad puntel.
Jag har inte sett någon liknande tidigare. Jag tror inte att etiketten med SKYRUP stämmer.
 
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Fina fynd som vanligt!
    Speciellt babytavlan gillar jag!

    2013-05-25 | 18:40:53
  • Fammo säger:

    Babytavlan är ju ljuvlig!

    2013-05-25 | 18:45:26
    Bloggadress: http://50arforsent.blogspot.fi/
  • Micke, Gävle säger:

    Skyrup kan nog ändå stämma. Jag hittade idag en liknande vas men min är högre, gul botten och rödsvarta streck som går runt vasen. Jättefin! 45 kr på Erikshjälpen.

    Svar: Hej Micke! Jag gjorde lite förfrågningar runt och Skyrup importerade tydligen in mycket glas från t.ex Kina för försäljning inom heminredning, så våra vaser är gissningsvis från Kina, de är duktiga på att blåsa glas :)
    Loppis Entusiasten

    2015-03-10 | 13:01:35

Kommentera inlägget här: