Loppis Entusiasten

loppat idag

Jag handlade inte så mycket idag,
det är fullt upp med de andra prylarna från källarrensningen,
men lite fick följa med hem i alla fall :)
 
 
En konstglasbjörn från ELME glasbruk. Lite ovanlig färg,
ogenomskinlig i mitten, men genomskinligt rött längst ut. 20:-
 
 
Gamla paraplyer brukar jag köpa när de dyker upp,
de är så mycket bättre än de nya. Grönt på insidan och brunt på utsidan :) 10:-
Sidenbuketterna kostade 20:- styck
 
 
En Dala-höna eller vad det nu kan heta?
Jag vet inte hur gammal den är men den var lite söt i alla fall :) 10:-
 
Det var allt för idag.
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
Tillägg:
Glömde visst att visa en sak!
 
 En tjusig gammal spira som kostat 1.25:- en gång i tiden enligt kartongen. 20:-
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Jättefin björn! Dalatuppen är också fin. Brukar kosta lite om de är gamla.

    Svar: Ja, det är synd att det är så svårt att sätta ett datum på tuppen, jag tror nog inte att den är jättegammal, men inte ny i alla fall :)
    Loppis Entusiasten

    2013-11-23 | 15:05:00
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Kul med fynd! Jag hinner inte ut och fynda i helgen för tösen fyller år så vi skall baka istället.

    2013-11-23 | 20:37:57
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Anonym säger:

    Dalatuppen och spiran, vilka härliga fynd...hej från Lilla gummann

    2013-11-24 | 11:23:29

Kommentera inlägget här: