Loppis Entusiasten

storshopping idag :)

Ja, det släpades hem en hel del idag...
 
På En Hjälpande Hand handlades julsaker (trots att jag bestämt mig att INTE handla mer sådant!)
 
 
3 stycken ljuslyktor i gips 20:-
Jag tyckte det var så näpna grabbar, lite Dala-stuk på dem, 20:- styck
 
 
 
 
En stor gammal tomte som verkar ha fått en ny rock,
original har det säkert varit en i filt tidigare, som hans mössa, 50:-
 
 
 
 
En BOWA-bonad linne i lite annorlunga färger 10:-
Hardangerduken fick jag betala 30:- för, men det var den värd. Snyggt med grått!
 
 
 
Gamla virkböcker, 5:- styck
 
Sedan cyklade jag till Skolgatans loppis.
 
 
En PUMA-jacka, inte den allra modernaste, och säkert egentligen en killjacka,
men vad bryr jag mig, den passade bra i storlek på mig, 20:-
 
 
EFFE-dockan från ca 1980 fick jag betala 75:- för, men,
jag tänkte ha med den till selma-tävlingen, de brukar gå lite dyrare på Tradera.
 
 
Fint påslakanset i bomullsatin,  15:-
1,5 meter gammal ljusgrön manchester 15:-
Sidenbukett 40:-
Svart dubbel-underlakan i bra kvalitet 10:-
 
 
En hel påse med leksaker från 60-talet. 150:- kan låta dyrt, men nej, det är det värt!
Jag tänkte ha en del av detta till selmatävlingen, men...
 
 
...det som skulle inbringa mest pengar vill jag inte sälja...som vanligt :)
 
Ägget-, svanen-stolen, den lilla stereomöbeln och den pyttelilla dalahästen,
är allt för häftiga för att jag ska kunna sälja dem :)
Lortiga och dammiga, men det fixar jag...
 
Och, nej, det går inte alls bra i Selma-tävlingen för allt som skulle kunna gå att sälja med vinst,
det vill jag behålla :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Oj vilka fynd!
    Speciellt dockmöblerna, det är ju SÅ fina!

    Svar: Ja, det är alltid roligt att hitta sådant, enligt tanten som sålde "vindröjning" från dotterns leksaker :)
    Loppis Entusiasten

    2013-11-16 | 19:16:48
  • Anta säger:

    Det var en väldigt lyckad fyndlördag. Vilka coola grabbar, de där ljuslyktetomtarna. Hur söta som helst.
    BOWA-bonaden gillar jag - fina färger. Hardangerdukens likaså.
    Och jag förstår att du tänker behålla dockmöblerna på sista bilden. De är läckra! :-)

    2013-11-17 | 00:31:40
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Vad är det för tävling?

    Svar: Vi är en grupp bloggare på fb som gillar retro-grejer. Vi kör en egen liten tävling där man ska "bygga en förmögenhet utifrån en selma=20:-) Man får alltså 20:- att handla för till en början. Man ska köpa något gammalt på loppis för den, sedan försöka sälja den vidare med en liten förtjänst, ex 40:-. Nu kan man köpa något för 40:-, sedan försöka sälja det med en förtjänst o.s.v. Man får BARA handla för de kronor man har tjänat in. Vi håller på från oktober till nyår. Jag tror att den som vann kom upp i över 5000:- (minns inte riktigt) men det kräver att man är ganska kunnig på gamla saker, vad som är "inne" i retro-kretsar. Man vinner inget pris, bara äran :) Jag minns inte vad jag fick för summa förra året, men det står nog i min blogg någon gång där strax efter nyår, tror det var lite över 2000:-.
    Loppis Entusiasten

    2013-11-17 | 16:31:42
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Fröken Andrahand säger:

    åh den där duken med maria, josef och jesusbarnet skulle jag vilja ha! Jättefina saker!

    2013-11-18 | 09:26:37
    Bloggadress: http://frokenandrahand.blogspot.com
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Vilken kul tävling :-)

    2013-11-18 | 19:32:51
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Tack, ja det känns himla surt!

    2013-11-18 | 21:21:10
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Allt det gamla goda säger:

    alltså ägget, svanen och skivspelaren inbringar säkert en tusing! jag trodde ta mig tusan inte att man kunde fynda brios sextiotalsklassiker idag. de är så delikata, så fina i formerna, de skiljer sig ju mycket från andra dockmöbler kan jag tycka.. grattis till årets fynd! wow!

    Svar: Jag var in och kollade på Tradera, ägget kostade ca 150:- (dyrare med fotpall), så det var inte så farligt i alla fall. Skivspelaren fanns med i ett parti med många möbler, det blev inte så farligt dyrt det heller, så man kan nog till och med fynda på Tradera om man kollar noga på bilderna :)
    Loppis Entusiasten

    2013-11-20 | 12:50:30
    Bloggadress: http://alltdetgamlagoda.blogg.se

Kommentera inlägget här: