Loppis Entusiasten

Barbiefynd på Myrorna idag!

Jag tyckte inte att jag hittade något alls på Myrorna idag,
allt jag kunde tänka mig var dyrt,
men efter lite rotande i Barbielådan dök fyndet upp!
 
 
Hon heter Black Barbie och är från 1980.
 
Det är den första Afroamerikanska Barbiedockan.
Det gjordes färgade kompisar till Barbie långt tidigare, men då hette de t.ex. Christie,
alltså inte Barbie, asch, ni som samlar på barbie vet nog :)
 
Jag har länge velat ha denna, men den har dragit iväg på Tradera, minst 400:- går den lös på.
 
Nu har hon ju inte den fina röda originalklänningen utan en tröja som hör till 70-tals damtroll,
(jag vet för jag hade den när jag var liten :)) och byxorna tror jag är gamla Ken-byxor,
men 25:- på Myrorna! Hon var till och med billigare än de övriga Bariedockorna som kostade 35:-
Jag är supernöjd och glad! :D
 
Så här tjusig ska hon egentligen vara,
så nu gäller det att jaga efter den rätta klänningen
 
 
 
 
 
Jag köpte också en stor gammal Belladocka för 45:-...
 
 
...men hon var en ren chansning.
Ögonen har fastnat i läge.
Jag vet inte om det går att få ordning på henne,
men lite utmaningar här och där måste man ha :)
Jag tror att det är sent 50-tal eller möjligen tidigt 60-tal.
 
 
 Tillägg: Jag har ikväll fått reda på att Barbie inte ska ha en röd klänning,
det är en röd body och en kjol! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • lopplisa säger:

    Grattis!! Men så har du ju ett tränat öga för sådan här :)

    Svar: Ja, det är inte så mycket man kan fynda på Myrorna längre, men dockor är de inge bra på :)
    Loppis Entusiasten

    2013-10-17 | 20:08:51
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com
  • Christin säger:

    Vilka roliga fynd!

    2013-10-17 | 20:31:12
    Bloggadress: http://christinsshopping.blogg.se
  • Rose-Marie säger:

    Grattis till Barbiefyndet!
    Det viktigaste, örhängena, finns kvar också. De brukar alltid försvinna med åren.
    Dressen dyker nog upp förr eller senare.

    Svar: Ja, det var kul arr de fanns kvar :)
    Loppis Entusiasten

    2013-10-18 | 08:37:00
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Åh vad fin barbie, har aldrig sett en sådan!

    Svar: Det var första gången jag såg den "på riktigt". Har sett den på bild tidigare, fast hon är snyggare nu med lite mindre skamfilade kläder :)
    Loppis Entusiasten

    2013-10-20 | 21:05:23
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Anonym säger:

    Hon hade örhängena kvar iallafall:)

    2013-10-26 | 21:40:18
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com

Kommentera inlägget här: