Loppis Entusiasten

frosseri straffar sig

Det blev ingen loppistur för loppisentusiasten idag.
Efter ihärdigt fredagsmys-mumsande på chips till IDOL,
gjorde min mage revolt inatt.
Om chipsen var dåliga, eller om jag åt för mycket vet jag inte,
nu ska det i alla fall dröja innan jag äter sådant igen :(
 
Jag kan i alla fall visa 2 gamla påslakan jag hittade i torsdags på Brons Loppis.
 
20:- styck, sådan superkvalitet som bara fanns förr.
 
Det övre tyget tror jag heter Ofelia från Almedahls.
Jag vet inte riktigt vad jag ska ha alla de gamla påslakan till som jag köper,
det är ju svårt att hitta 2 likadana för att ha i sängen.
Man kan ju sy något av dem,
men än så länge har jag mest bara lagt undan dem.
 
Kanske jag samlar på gamla påslakan nu också?
Kan man göra det? :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta säger:

    Efter intensivt intag av flera påsar ostbågar och flaskor läsk en kväll för många år sedan blev jag riktigt dålig. Sedan har jag inte kunnat se åt en ostbågspåse, än mindre smaka på innehållet. Man kanske behöver sig en läxa ibland... ;-)
    Hoppas du mår bra nu!
    PÅS-lakan kan man i alla fall njuta hur mycket som helst av!

    2013-10-05 | 22:06:10
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Kerstin säger:

    Jag tror att jag har börjat samla på gamla, fina, broderade tvättpåsar! Samlande verkar bara smyga sig på utan att man märker det...

    2013-10-05 | 22:29:56
  • lopplisa säger:

    Min erfarenhet säger mej att man kan spara på allt!!! Ruskigt fina är de, påslakanen! Omatchande/matchande!!!

    2013-10-06 | 11:08:37
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com
  • Åsa säger:

    Hej på dig! Har hittat din trevliga blogg och blivit lite såld på dina troll och dockor. Vilka fina kläder du stickar!
    Har själv sparat mina gamla dockor sedan barndomen och även några troll och en "trollko". Grejen är att en av mina gamla dockor har väldigt dåligt med hår på huvudet samt ögon som gått sönder. Har du några tips på om det går att hitta ögon (som blinkar) samt om det går att själv fixa hår på dockan? Jag söker även efter små ögon till kon som påminner om åsnorna du hade köpt.
    Hälsningar Åsa i Dalarna

    Svar: Hej! Kul att du har kvar dina gamla dockor och troll! Det är väldigt olika det där med att fixa sådant som gått sönder helt beroende på vad det är för sort. Ofta går det att laga ögonen, men det är nog svårt att hitta nya. Hår som är borta på dockor brukar gå att "rota" om med nytt hår. Prova på att googla på "rota om Barbiehår" eller liknande, det ska finnas en bra sida som visar hur man gör på dockor. Om du har en Dam-troll-ko ska du vara rädd om den, de har blivit dyra de små djuren :) Jag vet inte riktigt hur man gör för att byta ögon på dem. De verkar sitta väldigt hårt, trollögonen. Jag gissar att man behöver värma gummit så att det blir mjukt för att få i andra ögon, men det är bara en gissning. Lättast att få tag i nya ögon är nog att ta från ett annat troll, men jag vet faktiskt inte. Ögat på min ena lilla troll-häst är också sönder, men jag har låtit det vara så.
    Loppis Entusiasten

    2013-10-06 | 18:29:03
    Bloggadress: http://himmelochsmultron.blogspot.se/
  • Anonym säger:

    Klart att man kan samla på påslakan. Jag samlar på chipspåsar. Men dom ska vara tomma. Det är bara därför jag moffar i mig en massa chips. Inbillar jag mig...Lilla gummann

    2013-10-06 | 19:04:35

Kommentera inlägget här: