Loppis Entusiasten

söndagsloppis i Folkets Park

Ja, idag hyrde jag , Anna och hennes mamma bord i Folkets Park.
Som vanligt fick jag nog med mig mer hem än vad jag sålde,
men vad gör det, trevligt att träffas i alla fall :)
Kameran hade jag med mig, men jag glömde helt att fota!
 
Anna hade med sig en röd glasvas/kruka/lykta(?) och plastband till mig.
Den snygga termosen "JUNE" kostade 15:-
2 tunga mässingsljusstakar av ARTHUR PE, KOLBÄCK kostade 50:-
Oftast ser man ljusstakar av honom som är runda och ser ut som en nymåne ungefär,
men de här var annorlunda, väldigt oputsade dock, men det gick ju att fixa...
 

Både ljusstakarna och termosen tänkte jag ha till "selma"tävlingen,
men som vanligt ångrade jag mig när jag kom hem, jag ska behålla dem istället :)
 
Det blev lite annat handlat också som jag inte fotade, några sjalar och en grej till mamma,
men annars var det mest moderna prylar, leksaker och barnkläder som inte var något för mig.
 
Det var ett trevligt ställe att hyra bord på för er som har funderingar på det,
2 bord för 150:-, fik inne (mumsigt fikabröd :)) och inte alls trångt.
det blir nog fler gånger :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Retrolux säger:

    Haha, ja du, det är farligt att putsa så fina ljusstakar, man kan ju lätt behålla dem... Kul att du hittade en del saker. Jag är väldigt nöjd med mina klänningar, både den moderna och den från 60-talet. Och det var ju klart kul att ses! Vi måste loppa lite oftare tillsammans.

    Svar: Ja, vi får ta en loppisvända i Västerås någon gång, där det finns lite fler att springa runt på :)
    Loppis Entusiasten

    2013-10-15 | 11:13:45
    Bloggadress: http://www.retrolux.blogg.se
  • lopplisa säger:

    Hehe.. :) en keeper har det inte lätt... men, förståeligt på så fina ljusstakar!! Vilket termoskap!

    Svar: Ja, termosen blev jättefin när den blev rendiskad, så det var ett bra köp :)
    Loppis Entusiasten

    2013-10-15 | 20:18:37
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: