Loppis Entusiasten

de gamla ljusstakarna

 
De blev lite strul när jag skulle putsa upp de gamla ljusstakarna.
 

De hade kärvat ihop totalt.
Antagligen hade de blivit diskade gång på gång under många år,
så muttrarna och de inre pinnarna var helt rostiga.
 
På den ena ljusstaken gick mittenpinnen av :(
 
Som tur är så har man en sambo som jobbar inom metall-industrin,
så han gjorde en ny pinne med gängor på.
Förut var det "Amerikanska" gängor, men nu är det "svenska" gängor på den ena,
allt enligt sambon, jag begriper mig inte på det där :)
 

Det var förresten inte svartmålat trä som jag trodde,
det var ebenholts trä, som är svart.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Khina säger:

    Jättetjusiga! Visst har vi tur som har händiga hjälpsamma män.

    Svar: Ja, ibland är de riktigt bra att ha :)
    Loppis Entusiasten

    2013-09-23 | 19:04:47
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • Anta säger:

    Så snygga ljusstakarna blev! Tror knappast de var så snygga ens som sprillans nya! :-)
    Jag har också en närstående man som är en hejare på metallbearbetning. Det han inte vet om gängor, svarvning m.m. är inte värt att veta. Det är bra med händiga karlar!

    Svar: Ja, det är så bra att man kan lite olika saker ibland. Bearbeta metall och göra nya gängor är inte riktigt min starka sida :)
    Loppis Entusiasten

    2013-09-24 | 06:10:24
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Fröken Andrahand säger:

    Vad duktiga ni är som tar hand om de äldre grejerna. Tänk om fler människor kunde göra så. Lite kärlek bara.

    Väldigt fina blev dem!

    2013-09-24 | 07:24:14
    Bloggadress: http://frokenandrahand.blogspot.com
  • Rose-Marie säger:

    Oj vad tjusiga de blev!

    2013-09-24 | 13:54:26

Kommentera inlägget här: