Loppis Entusiasten

En liten en...

Jag kunde inte riktigt bestämma mig för vad jag skulle göra för kläder till den här lilla tösen.
 
Jag ville att hon skulle behålla den randiga originaldressen.
 
Det fick bli en vinterkappa ovanpå bara :)
Det var lite rolig modell på den här dockan.
Kroppen var en hel skumgummibit med ståltråd inuti.
Jag har inte sett någon likadan tidigare, har lite svårt att säga vad det är för årgång på den,
sent 70-tal, tidigt 80-tal? Kanske Sara som skickade den till mig vet? :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Så söt hon blev och vilken fin frisyr.
    Fin kappa, så hon slipper frysa i vinter.

    2013-09-27 | 11:41:27
  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    Men herregud! Det ser inte ens ut som samma docka. Hur i allsin dar lyckades du få till håret som såg ut som ett riktigt kråkbo? Hon blev verkligen jätte, jättefin! Älskar de randiga "strumbyxorna" tillsammans med den fina koftan! Du är utomordentligt duktig! :)

    Jag har ingen koll på hur gammal hon är. Men jag skulle gissa på att min syster hade henne när hon var liten, och hon är född -74.

    Svar: Ja, nog var håret som ett skatbo :) Jag fick göra utredningsproceduren 2 ggr. ,skam den som ger sig :) Då är den nog från senare delen av 70-talet kanske, det stämmer nog :)
    Loppis Entusiasten

    2013-09-28 | 00:24:06
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: