Loppis Entusiasten

granitfärg

Jag var sugen på att prova sådan färg som gör att det ser ut som sten.
När jag beställde lite annat från Slöjddetaljer så passade jag på att köpa sådan färg.
 
Lite fel i beräkningen blev det.
Jag trodde att det var en burk målarfärg jag beställde eftersom den kostade rätt mycket, 176:-
Besviken blev jag då det var en sprayflaska.
Jag tycker i allmänhet inte om sprayfärg då det blir så mycket spill.
Nåja, det var jag som beställt fel, så det var bara att prova då.
 
Jag hittade en kruka, en ängel och en gipsduva att prova med.
 

Färgen var förseglad med en barnsäkerhetsspärr som man skulle öppna med en skruvmejsel.
Givetvis lossnade också den lilla sprejgrejen.
Den var inte trasig, utan jag tryckte dit den igen,
vilket resulterade i att jag fick världens dusch rakt mot ögonen!
Jag hade inte skakat om burken ännu så det kom ingen färg, Gudskelov!
Men det var en himla sprutt gas, tur att man har brillor!
 
Färgen var otroligt svår att jobba med.
 
Man fick bara nudda munstycket så att det bara stänkte på lite i taget.
Minsta lilla man tryckte för hårt så flög färgen som värsta högtryckstvätten,
liksom studsade på saken som skulle färgas!
Balkongen fick sina prickar trots att jag lagt mycket skydd,
inte gick det bort med lacknafta heller, otroligt kletigt, man fick ta till svinto.
 
Minst 3 gånger fick man spreja för att det skulle se ok ut.
När det torkat ett dygn vände jag på grejerna för att ta andra sidan.
Den torktiden räckte inte, grejerna kletade fast i alla fall.
 
Burken slut.
Detta var allt det räckte till :(
Som ni ser kletade färgen av på duvan så den måste jag "pricka i" för hand på något vis.
 
Visst såg det rätt fräsigt ut när det blev klart, men,
nej, sorry Slöjddetaljer, det här är ingen färg jag rekommenderar!
 
176:- för att färga dessa 3 saker! Dålig ekonomi!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du fixade ju den där Barbiedockan så fint. Jag ska berätta hur syster min fräschade upp sin Barbie. Hon klippte av allt vackert brunt hår. Klistrade fast
    håret från ett sånt där troll (som hon slitit bort med våld) som alla hade på den tiden. Barbiedockan såg inte klok ut. Inte heller det skalliga trollet. Så kan det gå. Vi kan inte kommentera på vanligt sätt. Försöker så här. Kulturtanten och Lilla gummann

    Svar: Jag skrattade högt åt din kommentar, så roligt! Jag har aldrig hört talas om en Barbie med trollhår, det måste ha sett för festligt ut! och jag vet hur trollen ser ut utan hår, de ser otroligt fåniga ut :)
    Loppis Entusiasten

    2013-09-22 | 19:23:49
  • Rose-Marie säger:

    Vilken bra konsumentupplysare du är!
    Den där färgen ska man nog inte satsa på!

    2013-09-23 | 09:36:54
  • lopplisa säger:

    Tack för info!! Nä, bläh för denna dyra färg! Tummen ner!! Skönt att ögonincidenten i alla fall inte blev allvarlig!

    2013-09-23 | 14:08:46
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com
  • Anne Marie Niemi säger:

    Men snyggt blev det!

    Svar: Tack! ja, förutom där färgen kletade av sig :)
    Loppis Entusiasten

    2013-09-23 | 14:57:31

Kommentera inlägget här: