Loppis Entusiasten

lite Barbie-fix

Ja, lite behövde fixas på den gamla Barbiedockan som jag köpte i helgen för 10:-.
 

Någon hade ogillat locken i pannan för den var borta.
Bortskavd färg på ögonfransarna är mer regel än undantag på dessa dockor.
En modern klänning ska det ju inte heller vara. Tycker jag.
 
 
Det fick bli lite nytt hår i pannan (färgen skiljer lite, men så noga är jag inte),
ny färg på ögonfransarna och nya örhängen.
Jag har använt silverstift för hål i näsan, de är rätt billiga och i bra storlek.
En gammal Askkungen-klänning fick hon istället för en ny snövit-klänning :).
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Fröken Andrahand säger:

    Åh, precis den barbiedockan lekte jag med när jag var liten. Det var förstås min mammas gamla saker. Jag älskade att klä henne och andra dockor i alla snygga kläder. Men det var nog det enda jag var intresserad av också. =)

    Kul blogg! Jag letar efter bloggerskor som har samma intressen som jag själv. Där väl kanske lite därför man bloggar, för att man är intresserad av second hand, design, inredning osv.

    Kram Fröken Andrahand

    2013-09-19 | 16:55:22
    Bloggadress: http://frokenandrahand.blogspot.com

Kommentera inlägget här: